Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: astman tyyppiset oireet?

Hei Eerika,

Minulla on ollut astmaoireita jo muutaman vuoden ajan, ja nyt kun sytostaattien aloitus osui pujon kukkimisen kanssa samaan aikaan, sain epätavallisen voimakkaan yskän, joka oli pahimmillaan juuri nukkumaan mennessä ja aamuyöstä. Meni kaksi viikkoa että nukuin vain joitakin tunteja yössä, kunnes onkologi vaihtoi allergialääkkeeni Kestineen. Kestine on siitä hyvä, että sitä voi tarvittaessa ottaa kahdesti päivässä, ja näin teinkin pujon voimakkaimman kukinnan ajan. Lisäksi hakeuduin yksityisesti keuhkotautien lääkärin vastaanotolle, ja häneltä sain reseptin Buventol -piippuun, jota olen satunnaisesti käyttänyt pahimpien yskänpuuskien aikana. Nyt kun pujon kukinta on käytännössä lähes päättynyt, ei oireitakaan enää tule, mutta jonkin verran sitkeää limaa vieläkin irtoaa nielusta. Öisin ei kuitenkaan ei tarvitse enää yskiä, ja siitä olen hyvin kiitollinen.

Myöhemmin syksyllä on tarkoitus hakeutua (minulla on lähete) puhalluskokeisiin, ja siellä sitten selviää, onko allergiani muuttunut astmaksi. Aikanaan olen saanut siedätyshoidon, mutta ilmeisesti sen teho on jo lakannut.

T. Karhutar
Karhutar | 28.8.2007 klo 20:26:25