Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Interferonista kokemuksia kaivataan
Niinpä niin, ei ollut kiva ja kiltti minun melanoomani joka viime kesänä leikattiin. Yhteen vartijaan oli ehtinyt tehdä makrometastaasin ja nyt, 9kk tuosta leikkauksesta minulta poistettiin mitä ilmeisimmin maligni imusolmuke alavatsalta, patologin vastausta vielä odotellaan. Minulle ei aloitettu mitään hoitoja ekan (ja toisen, isomman leikkauksen eli evakuaation) jälkeen. Nyt olisi tiedossa ensi viikolla aika syöpätautoen poliklinikalle ja siellä interferonin aloitus. Sekin hämmentää että monet lähteet kertovat että interferoni pitäisi aina levinneen melanooman hoidossa yhdistää sytostaattihoitoon, ja siitä ei minun kohdallani puhuttu yhtään mitään ainakaan vielä.Kaipaisin kokemuksia, miten olette interferonihoidon kanssa pärjäilleet? Onko antaa jotain vinkkejä miten elämöstä tulisi mahdollisimman helppoa? Sivuvaikutukset ovat toki yksilöllisiä mutta silti saisin kertomuksistanne jonkinlaista suuntaa mitä odottaa. Erityisesti kiinnostaa, oletteko jatkaneet työelämässä hoidon aikana ja miten se on käytännössä toteutettu jos pahojakin sivuoireita? Tällä hetkellä kaikki pelottaa ja ahdistaa.
- Interferonista kokemuksia kaivataanMila