Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: kuinka paljon varotte "pöpöjä" hoitojen aikana
Minulla on 3 lasta kotona (12v,9v,3v), joten en voi eristää itseäni omalta perheeltäni. Vaikka onkin opetettu lapset pesemään käsiä kotiin tulessa, niin ihan varmasti pöpöjä tulee, varsinkin päiväkodista. Olen myös hakenut meidän 3 vuotiaan päiväkodista (käynyt myös sisällä tavaroita hakemassa), silloin kun olen niin hyvässä kunnossa, että kykenen. Tärkeämpänä pidän sitä, että itse pesen käteni (tavallinen saippua ja lämmin vesi) aina kotiin tullessani ja varsinkin ennen ruokailua. Mistään suu/nenä suojista ei syöpäklinikalla ole puhuttu, enkä ole keksinyt käyttääkkään.Hoitaja myös korosti, että pahimmat uhat veriarvojen ollessaa alhaalla on se, että omasta elimistön sisältä pääsee pöpö verenkiertoon, ei siis ulkopuolelta. Sitä ei voi estää hygieenialla. Jos oma yleiskunto on niin huono, että ei pääse sängystä ylös, niin silloin on varmasti parempi pysyä kotonasalla.
Itse olen menossa perheeni kanssa juhannuksen viettoon ystävien luokse mökille ja Ahvenanmaan matkastakin heinäkuussa olen keskustellut lääkärini kanssa, lähinnä ajoituksen takia, miten osuu tiputuksiin. Hän ei nähnyt mitään syytä miksi en voisi lomamatkalle mennä. Jos läsnä on räkäisiä tai yskäisiä ihmisiä (meitä on 4 lapsiperhettä), niin en sellaisten lähellä ole muutenkaan mielellään, vaikka ei sytostaatteja olisikaan.
Mukavaa juhannusta
MeriTuuli
- Re: kuinka paljon varotte "pöpöjä" hoitojen aikanaMeriTuuli