Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: hylätyksi tuleminen
Hei GrilleOlet joutunut kohtaamaan ison menetyksen ja surun, pettymyksen siitä että elämä ei saanutkaan jatkua niinkuin ennen. Et kertonut meille, millaisessa parisuhteessa olet ollut, mutta vastarakastuneelle isku voi olla isompi kuin sellaiselle, joka on jo kohdannut useampia ylä- ja alamäkiä. Toisaalta, ei pidä luulla, että tämä olisi kenellekään helppoa, koska jokaisella suhde itseen ja omaan ruumiiseen on erilainen ja erityinen. Joku todellakin on voi tarvita "sen toisen" katseen, kosketuksen tai sanan tunteakseen itsensä taas ihmiseksi ja naiseksi.
Sinun olisi nyt hyvä kysyä itseltäsi, mitä Sinä itsestäsi ajattelet, ja millaisena ihmisenä ja naisena Sinä itseäsi yleensä pidät? Oletko joutunut pettymään muutenkin kuin vain tässä läheisimmässä ihmissuhteessa, ja olisi jossakin vielä toivonkipinä tai intohimon siemen, mihin voisit tarttua, niin että voisit kasvaa riippumattomattomaksi tämän pettymyksen tuoneen ihmisen huomiosta? Sinulla kuitenkin kun on elämässäsi paljon muutakin huomioitavaa kuin tämä mies, ja Sinulla myös on oma sisäinen maailma, joka kaipaa tutkimista ja hoitoa.
Ei ole edes tarpeellista päästää tätä miestä sinne ronkkimaan ja mylläämään, vaan Sinä itse, omista lähtökohdistasi käsin, voit sanoa itsellesi ne kauniit asiat, joita juuri nyt tarvitset. Olet kuitenkin vielä elossa ja tulet todennäköisesti elämään vielä kauan, joten jos et itse rakasta itseäsi, niin miten yleensä aiot pärjätä? Älä ole itsellesi armoton, vaan anna myös itsellesi mahdollisuus kasvaa ja oppia tästä kokemuksesta. Älä anna kenenkään, koskaan, kieltää Sinulta omaa elämää, vaan anna itsellesi lupa haaveilla ja elää niinkuin Sinun kuuluukin.
Olen itse omassa parisuhteessani elänyt jo yli 20 vuotta, ja siitä suurimman osan ajasta kokonaan ilman lapsia. Näin ollen kasvaminen erilleen, omiksi yksilöiksi, tapahtui jo lapsia ennen, ja näin ollen tämän sairaudenkaan kriisi ei ollut niin iso kuin esim. lapsettomuus suurimman symbioosin aikana. Mitä nyt tällä yritän sanoa, niin Sinulla on mahdollisuus selvitä, ja ehkäpä miehesikin löytää takaisin rinnallesi omalla ajallaan. Älä kuitenkaan laske sen varaan, vaan ala elää enemmän itseäsi varten.
Kaikkea hyvää, terveisin
Karhutar
- hylätyksi tuleminengrille
- Re: hylätyksi tuleminengrille
- Re: hylätyksi tuleminenKarhutar
- Re: hylätyksi tuleminenseisoo yksin