Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: tram
leikkauksestani on kulunut vasta kaksi viikkoa ja neljä päivää. olen pyrkinyt noudattamaan hyvin tarkkaan kotiuttamisohjeita, sillä niin moni ihminen teki kaikkensa, että leikkaus onnistui... en halua omalla toiminnallani tyriä heidän työnsä jälkeä!!! Ohjeissa sanottiin, että yli kolme kiloa painavien tavaroiden nostelua on syytä välttää ensimmäisten parin viikon aikana. samoin kuin rajuja liikkeitä, kurotteluja, riuhtaisuja yms. liikkeitä, jotka saattaisivat aiheuttaa ongelmia parantuville haava-alueille.lapsia minulla on neljä mutta he ovat jo niin isoja, ettei heitä tarvitse nostella/kantaa. ainoastaan halailla! pääsen siis aika vähällä moneen verrattuna. ilmeisesti sinullakin on pienet, äidin syliä ja hoivaa kaipaavat lapset?
toivuin aikanani nopeasti myös kaikista kolmesta leikkauksesta, jotka tarvittiin syöpäni hoidossa. myös nyt kehoni on toipunut hyvin, samoin ihoni. mutta silti en itse lähtisi matkaa vielä kuukaudenkaan päästä tästä leikkauksesta, sillä kaikesta positiivisuudestani huolimatta voin kuvitella, että tulen olemaan vielä tuolloin mitä suurimassa määrin toipilas. itse asiassa kuuden viikon sairasloma kuulostaa ihan järkevältä jutulta...etenkin tuon vatsan alueen toipumisen vuoksi. haavan alue on ihan ok... mutta ylävatsan alueella on ikään kuin painon/ lievän paineen tunne. vaikea verrata tunnetta mihinkään, kun se on minulle uusi.
lisäksi ymmärsin, että lentomatkoja ei suositella sairasloman aikana lisäntyneen veritulppa vaaran vuoksi....
sinun kannattaa siis kysyä asiaa lääkäreiltä, kun aikanaan olet kotiutumassa. luulisi, että matkatoimistossa riittää ymmärrystä asiassa ja saat vaihdettua samoin hinnoin ja ehdoin matkan myöhempään ajankohtaan, jolloin voit nauttia lomasta kaikilla mausteilla...
ai niin... minullakaan ei käytetty vatsalihasta kielekkeen tekoon...sitä pyritään välttämään, sillä moni on saanut sen jälkeen riesakseen toistuvat tyrät