Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Ekä sädetys viikko takana
Hei Tella (ja kaikki muutkin)Hyvin sädettää täällä. Sytostaattien jälkeen tämä tuntuu tosi helpolta, vaikka Meikussa joutuukin ravaamaan joka päivä. Minulla myös nyt ne 4 sädetystä takana ja edessä vielä 26. Saan 5 viimeistä ns. tehosteena osapoiston takia. Kevätmielellä oli sama satsi kuin minulla. Minulle ei ole näytetty tarkkoja sädetysmääriä eikä kenttiä :-\ plääh, kiinnostaisi kyllä. Mutt ehkä ne on edessä vielä. Kyselin kyllä hoitajalta, että mihin ne säteet ulottuu, niin hän näytti sellaiset suunnilleen rajat iholle. Minulla säteet ei ulotu soliskuoppaan. Toinen kenttä tulee leikatuun rintaan yliviistosta terveeltä puolelta ja toinen leikattuun kainaloon ja rintaan alaviistosta leikatulta puolelta.
Käsi turvottaa edelleen (voi surkeus) ja yritän pitää joka päivä tätä tukihihaa ja hanskaa. Toivottavasti tästä ei jää pysyvää haittaa. Kunhan nämä hoidot saadaan ohi, niin suuntaan sitten sinne lymfaan. Jos en saa syöpäklinikalta lähetettä, niin sitten maksan itse.
Olo on niin hyvä, että minä olen menossa töihin viikonpäästä maanantaina. Sytostaattien kivuista, säryistä, pahoinvoinnista, vatsavaivoista on vain synkkä muisto. Ihmeen hyvin elimistö on palautunut (nyt vimeisestä sytosta 5 viikkoa). Unilääkkeet vieroitin pari viikkoa sitten. Pari yötä nukuin huonosti (=luin kirjaa lähes koko yön) mutta nyt nukun jo kuten ennen sairastumistakin. Teen töitä marraskuun loppuun vain 15 h / viikko ja haen kelalta sitä osasairaspäivärahaa. Joulukuulla on muutenkin paljon pyhäpäiviä ja sinne ajattelin tipututella sitten viimekesänä pitämättä jääneitä kesälomapäiviä (esim. kaikki perjantait ja joulun välipäivät). Näin saan sellaisen mukavan pehmeän laskun työelämään. Tuntuu (ainakin nyt) hyvältä jättää hyvästit sairaslomalle ja palata ns. normaaliin arkeen. Tohon töihin paluuseen minua helpottaa lyhyt välimatka töihin sekä sädetykseen, joustava työaika, mahdollisuus tehdä myös kotona etänä, ei asiakastapaamisia + ennenkaikkea loistava pomo (on muuten nainen).
Tukkaa ei ole vasta kuin pari millia sellaista ohutta vauvatukkaa, joten peruukki päässä se on lähdettävä töihin, vaikka olin aiemmin haaveillut, että jos olis jo Suvi-Anne-Siimes-look. Sen sijaan alapäässä, jalkojen välissä sekä säärissä rehottaa mustaa vahvaa karvaa..... Ainiin ja ripsetkin minulla lähti viiveellä vasta viimeisen syton jälkeen ja nyt niissä on vasta sellaiset sänki-ripset kasvamassa.
Säteilevää sunnuntaita kaikille siskoille. Täällä pääkaupunki seudulla on aivan mahtava syyssää. Aurinkokin pilkoittaa välillä pilven reunalta.
Terveisin MeriTuuli
- Ekä sädetys takanaMeriTuuli
- Re: Ekä sädetys takanaKehäkukka
- Re: Ekä sädetys takanaKarhutar
- Re: Ekä sädetys takanalillukka
- Re: Ekä sädetys viikko takanaMeriTuuli