Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Päänahan hoito hiustenlähdön jälkeen

Hei Nippis,

Nyt on jo toinenkin hoitokerta takana! Koska sinulla alkavat hoidot? Alkavatko taxolla? Onko haavasi jo kunnossa?

Uusi vuosi alkoi siis tällä toisella taxolla ja oireet ovat olleet lievemmät kuin ensimmäisellä kerralla väsymystä lukuunottamatta. Ensimmäisen hoidon jälkeen kortisoni piti touhukkuutta yllä neljänteen päivään asti, sitten iski totaalinen väsymys ja aikamoinen kitalaen ja suun kutina. Ja vaikka kaiken tämän tiesi, niin tunne herätä aamuun väsyneenä ja kutisevana oli kurja. Koen päässeeni näissä sivuoireissa aika vähällä, ensimmäisen viikon ajan vaivaa tuo kitalaen kutina, väsymys, luu- ja vatsakivut. Nyt toisella kerralla eivät oireet enää ole tuntuneet yhtä pahoilta, ja syynä varmasti osittain myös se, että ne ovat jo vanhoja tuttuja ;-) Luukivut ovat olleet nyt vähäisemmät eikä niihin tällä toisella kertaa tarvinnut edes ottaa buranaa. Suun limakalvojen oireita varten kannattaa jääkaappiin varata jugurttia ja mehukeittoja. Nälkä on nimittäin koko ajan; olen välillä joutunut syömään klo 3 yöllä, kun en ole muistanut tankata riittävästi illalla. Primperania (pahoinvointilääke) olen tarvinnut vain ekoina päivinä ja se on pitänyt pahoinvoinnin poissa. Mielenkiinnolla ;) odotan, millaiset oireet tulevat cef:stä...Vielä kuitenkin yksi taxo jäljellä.

Joulun olin kovassa flunssassa enkä päässyt täysillä nauttimaan parhaasta viikostani, mutta parasta oli tietysti, että paranin niin, että sain tuon toisen taxon suunnitelman mukaisesti. Ja uutena kokemuksena (eka kerta elämässä) näin, kuinka hienosti Jorvin päivystys toimii! Odotuksen venyessä sain jopa teetä ja voileipää!

elina123 | 8.1.2009 klo 13:14:48