Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
sytostaattihoitojen myöhäishaitoista
Hei,olen 36-v nainen. Sairastuin 2 vuotta sitten rintasyöpään. 12/05 osaresektio ja 1/06 koko poisto. Yhdestä vartia imusolmukkeesta löytyi mikrometastasointia. Sain sytostaattihoidot 3 x Taxotere + 9 x Herceptin ja 3 x CEF. Sytostaattihoitojen ajan sain Zoladexia suojaamaan munasarjojen toimintaa. Lisäksi sain sädehoidon leikatulle eli vasemmalle puolelle.
Sytostaattihoitojen aikaan oli lihaskipuja ja väsymystä ym pieniä vaivoja. Töihin palasin 11/06, alkuun jaksoin hyvin. Jaksoin viime talven aikana pyöräillä töihin ja hiihtää vajaa 300 km. Maaliskuun loppupuolella alkoi lihaskivut alkuun lievänä, kesän aikana pahentuen. Lihaskipua ja -heikkoutta on reisi- ja olkavarren lihaksissa. Kipua pahentaa liikunta (pyöräily, uinti, hiihto), sauna. Alkoholin olen myös huomannut pahentavan kipua. Heinäkuussa alkoi rasitus hengenahdistus. Viime aikoina sorminivelissä on ollut jäykkyyttä kuten reumaatikoilla.
Kovasti on tutkittu: luustokartta, kaulan UÄ, labrat ok. Sydämen UÄ, rasitus ekg, embolia CT normaalit. Neurologi on poissulkenut lihastaudit. Reumalääkäri on poissulkenut reumataudit.
Kivut ovat voimakkaita ja hankalia, olen sairaslomalla.
Onneksi mitään ikävää ei ole löytynyt. Sytostaattihoidot ovat tärkeitä ja ymmärrän hyvin niihin liittyvät riskit. Toisaalta voihan olla ettei vaivani liity sytostaattihoitoihin.
Onko muilla ollut vastaavanlaisia oireita?
Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta !
- sytostaattihoitojen myöhäishaitoistatähtisumu
- Re: sytostaattihoitojen myöhäishaitoistatanssityttö