Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Sikainfluenssa ja rintasyöpä
Kyllä, kyllä. Nimenomaan tämän kannan jo aiemmin luettuani kysymys minulle nousikin. En kyseenalaista sädehoidossa olevien oikeutta saada rokotetta, päinvastoin. Pohdin sitä, miksi käytännössä potilaalle (minulle) on vastattu ettei saadulla sädehoidolla vaikutusta veriarvoihin / immuniteettiin ole. Minulle annetussa ohjeessa (Hyksin syöpätautien klinikan esite: opas rintasyövän sädehoitoa saavalle potilaalle) mainitaan vain paikallisoireet sädetetyllä iholla, väsymys jonka syntymekanismia ei toistaiseksi tunneta, lievä ruokatorviärsytys ja harvinaisena myöhäissivuvaikutuksena sädepneumoniitti. Suusanallisesti mainittiin myös leukemiariski. Eli asia siis lienee niin, että sädetetty alue ja yksilölliset reaktiot ratkaisevat. Rintasyöpäpotilaat pääsevät ilmeisesti sädehoidoistaan aika vähin riskein ja oirein.- Sikainfluenssa ja rintasyöpäTyrni65
- Re: Sikainfluenssa ja rintasyöpäKarhutar
- Re: Sikainfluenssa ja rintasyöpäTyrni65