Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Uusi tapaus

Hei!
Tervetuloa palstalle - tämä on ihan hyvä "henkireikä", ja yleensä aina löytyy myös vastauksia :)
Iso osa meistä taitaa olla sitä sorttia, joilla hoidot on aloitettu leikkauksella, kuten minullakin, mutta on täällä varmaan ollut joku ihan viime aikoina, jolla on sama tilanne kuin sinullakin.

Alussa on aina enemmän tai vähemmän paniikki - sitä haluaa tietoa, mutta toisaalta myös pelkää sitä saada! Vähitellen asiaan alkaa tottua ja mielikin rauhoittuu. Hoidothan on hyvät ja ymmärtääkseni kasvaimet saadaan yleensä hyvin pienentymään ja leikkaus voidaan tehdä.

Sen verran vinkkiä alkaviin hoitoihin, että pidä huoli siitä, että vatsa toimii hyvin jo ennen Taxotereä ja pyydä lääkäriltä tai hae apteekista vatsaa löysentävää lääkettä (duphalacia on minulla ollut). Vauvan hoito-kosteuspyyhkeet ovat verrattomia myös WC-hygienian toteuttamisessa. Myrkythän ärsyttävät limakalvoja enemmän tai vähemmän. Samoin pidä huolta käsihygieniasta ja lutraa paljon käsidesiä - vältyt turhilta pöpöiltä ja kuumeilta.
Suun hoitoon "suolavedellä" huuhtelu ja ruokaöljy...
Liiku myös mahdollisimman paljon oman tuntemuksen mukaan.

Minulla on viikon päästä viimeinen CEF - toivottavasti. Kohtalaisen hyvin on mennyt ja pahoilta sivuoireilta olen toistaiseksi välttynyt, mutta kyllä se on niin mennyt että noin 10 päivää on vähintäänkin tympeä olo ja sitten 10 päivää tuntee itsensä jo taas lähes normaaliksi ;)

Tukijoukot ovat tärkeitä - itse olen välillä vähän kärsinyt ympyröiden liiallisesta pienentymisestä, kun asun yksin nykyään ja taloudellinen tilanne ei salli mitään ylimääräistä viihdykettä. Lapset ja pienet lapsenlapseni ovat kuitenkin tsempanneet minua puhelimitse lähes päivittäin ja aina tarpeen mukaan on joku ystävä ottanut kuitenkin yhteyttä.

Hyvää jatkoa sinulle ja hoida itseäsi huolella!!
palsternakka | 26.6.2013 klo 07:52:08