Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kuka saa surra?
Hei!Olipa hyvä kysymys ja keskustelun avaus.
Minulla on sytot menossa, mutta kuitenkin tilanteeni sikäli hyvä, että etäpesäkkeitä ei ollut ja parantuminen on mahdollista (rinta on poissa ja kainalon solmukkeet poistettu). Olen huomannut tuon saman tunteen välillä, eli vaikka ihan yllin kyllin on elämä murjonut, niin sittenkään ei "saisi" oikein surra, kun on monia joilla on vielä huonommin!!!!
Eipä siinä oikein ole mitään tolkkua.
Olen toisaalta ajatellut, että jokaisella on oikeus surra omalla tavallaan omia asioitaan; sairauksiaan ynnä muita epämiellyttäviä asioita. Eihän niistä pääse yli, jos ne painaa sivuun. Onhan näillä turhuuden toreilla niitäkin, joiden elämä notkahtaa jo rakennekynsien murtumisesta tai vastaavasta... onneksi ne (sekä kyseiset ihmiset että kynnet)voi itse jättää omaan arvoonsa.
Mielihän ei toimi pakottamalla, ei hyvään eikä pahaan. Olen koettanut hyväksyvästi tarkastella itseäni ja tunteitani - antaa niiden tulla ja mennä. Aina jotain oppiikin, onneksi.
Minun ongelmani on ollut pitkään omassa elämässä tietynlainen usko "Murphyn lakiin" eli kaikki menee kuitenkin pieleen. Nyt olen oivaltanut, että jos itselleen sellaista koko ajan tolkuttaa, niin kyllähän sen sitten myös toteuttaa. "Sun pitää varoo mitä sä haluut, sä voit saada sen mitä sä haluut" on mitä suurimmassa määrin totta!
Kai sitä voisi oppia vielä kanavoimaan kiukkuaan johonkin sellaiseen asiaan, joka ei siitä kärsi... mutta purettavahan ne tunteet on, jos mielii päänsä ja kroppansa terveenä pitää. Padotut tunteet ovat pitkällä aikavälillä yksi suuri osatekijä kaikkiin sairauksiin.
Tällaisin miettein tänään.
- Kuka saa surra?Tiksa
- Re: Kuka saa surra?palsternakka
- Re: Kuka saa surra?Kala62
- Re: Kuka saa surra?Tiksa
- Re: Kuka saa surra?Kala62
- Re: Kuka saa surra?marijamari
- Re: Kuka saa surra?Typsy