Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

AVASTIN ja sydän ym. vaivat??

Olen sairastanut munasarjasyöpää pian 7 vuotta ja noihin vuosiin on mahtunut vaikka mitä, sekä ylä- että alamäkiä.
Nyt ollaan siinä pisteessä, että hoidot alkavat loppua. Paljon on kokeiltu ja parhaille olen allergisoitunut eikä niitä voi enää koskaan antaa. Onnekseni syöpä ei ole vielä koskaan levinnyt sisäelimiin, vaan on pysytellyt vatsan ja lantion alueella. Leikattu on pari kertaa ja nyt viimeisellä (viime syksynä) kerralla nähtiin, että leikattavan kasvaimen lisäksi rypälemäistä "syöpämattoa" on vatsakalvolla ja sisäelinten pinnoilla. Tuo rypälekasvusto on siitä viheliäinen, ettei se näy missään kuvissa, sillä kuvissa näkyy vain yli puoli senttiä suuremmat kasvaimet ja "rypäleet" ovat pienempiä. Eli ainoastaan markkerilla voi päätellä, onko syöpää jäljellä vai ei. Ja minulla ei markkeri oikein toimi, vaan on alhainen aina. Toki aina silloin kun syöpä on uusinut, markkeri on pikkuhiljaa lähtenyt nousuun.
Siinä vähän taustoja. Olen kirjoitellut tänne alkuaikoina paljonkin ja ne löytyvät arkistosta nimimerkilläni.
Nyt ainoa hoitoni on Avastin 3 viikon välein, Olen saanut sitä muutaman kuukauden ja sillä syöpä on toistaiseksi pysynyt hyvin kurissa. Nyt kuitenkin on sydän alkanut reistailla. En jaksa tehdä yhtään mitään, kotihommia pienissä erissä ja välillä on levättävä, kun olen aivan uupunut. Leposyke on myös jatkuvasti lähempänä 90 kuin 80. Olen myös joutunut aloittamaan verenpainelääkityksen.

Saako kukaan pelkkää Avastinia ja onko ollut vastaavia haittoja???

helmar | 26.4.2012 klo 12:35:21