Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Toisenkin rinnan poisto?
Hei,minulle on tehty reilu kuukausi sitten terveen rinnan poisto korjausleikkauksen yhteydessä. Poistetun rinnan tilalle rakennettiin siis uusi ja terveestä poistettiin rintarauhaskudos ja rakennettiin uusi rinta tilalle. Molemmat tehtiin samassa leikkauksessa selkäkielekkeistä.
Mulla on kova sukurasite. Brca-geeniä minulta ei kuitenkaan löytynyt. Sain kuitenkin perinnöllisyyslääkäriltä puoltavan lausunnon myös terveen rinnan poistoon, koska syöpäni on erittäin suurella todennäköisyydellä periytyvää. Kannamme siis jotain geeniä, mitä ei vielä ole löydetty. Ihan automaattisesti en leikkausta kuitenkaan saanut. Sain tiukasti vaatia sitä. Ensin paikalliselta kirurgilta, joka sanoi, että laittaa lähetteen eteenpäin ainoastaan siinä tapauksessa, että saan puoltavan lausunnon perinnöllisyyslääkäriltä. Sinnekin piti itse ottaa yhteyttä ja napakasti esittää asia. Tämän jälkeen lähete Töölöön ja käynti vielä Kirurgisessa sairaalassa, jossa kertaalleen arvioitiin terveen rinnan poiston tarpeellisuus. Aikaa kaikkeen tähän kului reilu puoli vuotta ja olin leikkauspöydällä. Nyt olen todella tyytyväinen, että vaadin terveen rinnan poistoa. Leikkaus oli iso, sitä ei voi kieltää. Toipuminen hidasta (ainakin ensimmäiset viikot). Taisinpa ensimmäisinä päivinä leikkauksen jälkeen tihrustaa, että jos olisin tiennyt kuinka iso ja rankka leikkaus on kyseessä, en olisi mennyt ollenkaan =) Mutta jo viikon päästä olin toista mieltä =)
- Toisenkin rinnan poisto?hope-77
- Re: Toisenkin rinnan poisto?Katjuliini
- Re: Toisenkin rinnan poisto?Katjuliini
- Re: Toisenkin rinnan poisto?hope-77