Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Hoito alkaa
Mitä sytoja saat? Minulle tuli 3 x Docetakseli (Taxotere), jonka aikana viikottain Herceptin. Sitten 3 x CEF. Neulasta oli myös 6 kertaa yhteensä.Pelkäsin myös allergista reaktiota docetakselista, mutta ei mitään ihmeempää tiputuksen aikana tullut. Ensimmäinen kerta oli pahin kummastakin myrkystä. Ihan ekalla kerralla oli luukipuja ja jomotteli sieltä täältä muutaman päivän ehkä osittain sytosta ja osittain Neulastasta. Aknea oli ekan docetakselin jälkeen, mutta eipä enää sen jälkeen. Docetakselista ei tullut lainkaan paha olo ja CEFiin sain toisella ja kolmannella kerralla Emendin tiputuksena, niin ei ollut mitään huonoja oloja.
Kunto säilyi hyvänä koko hoitojakson ajan. Kävinhän töissäkin noin puolesta välistä asti hoitojen välissä. Eli hyvin meni hoidot.
Huomenna alkaa sädehoito ja hieman jänskittää, että kestääkö iho.
Minulla alkoi karvat pudota 2-3 viikkoa ensimmäisen docetakselin jälkeen. Lähti siinä määrin, että karvoja oli lattioilla, sängyssä sohvalla jne, niin oli parempi ajaa kaikki pois. Aikanaan CEFillä lähti pikkuhiljaa. Nyt on viimeisestä sytosta neljä viikkoa ja pikkuisen on alkanut tulla tummaa tukan juurta. Tosin hentoista.
Peruukkiin olen tosi tyytyväinen. Lyhyet, tummalla pohjalla kuparin värisiä raitoja. Kaikki ei ole edes tajunneet sen olevan peruukki :)
Tsemppiä hoitoihin! Hyvin se menee. Hoito kerrallaan vaan. Aika kuluu tosi nopsaan. Pian huomaat, että siinähän ne hoidot menikin jo.
- Hoito alkaaHannele68
- Re: Hoito alkaakaisla2
- Re: Hoito alkaaSantruzka
- Re: Hoito alkaakaisla2