Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: turvotusta sädehoidosta?
Hei!Minulla ei tullut samanlaista turvotusta kuin sinulla, mutta kainalon alue, kylki ja haavan ympärys turposivat. Haava oli ihan syvällä piilossa ja näkymättömissä, kun kudokset vierellä olivat niin turvoksissa.
Minä jumppasin kättä fysioterapeutin neuvomalla konstilla: oman sykkeen tahtiin puristellaan kevyesti sideharsorullaa puolen tunnin ajan. En osaa sanoa auttoiko se, mutta yritän kaikkea mitä neuvotaan.
Sädehoidot loppuivat minulla 21.2 ja 4 vkoa sen jälkeen aloitin käynnit fysioterapeutilla. Rinnan alueen kudokset ovat niin kireät, että käsi ei liiku normaalisti. Olkanivel kyllä toimii ok. Fysioterapeutti lohdutteli, että käsi saadaan kyllä kuntoon, vaatii vaan kärsivällisyyttä. Ja onhan se nyt parempi, kun saan tosiaan siihen hoitoa suunnilleen kerran viikossa ja sitten minulla on kotijumppaohjeet siihen, sellainen keltaisen nauhan jumppaohjeisto.
Minulla iho kesti hyvin 15x ja sitten se paloi. Hoidot saatiin kyllä vietyä loppuun ja vasta 2pv:ä hoidon jälkeen vesikellot menivät rikki. Iho kyllä parani suunnilleen kahdessa vkossa ja on nyt ihan hyvä, tosin siihen jäi sellainen ruskea "silitysraudan pohjan kuva". Minäkin rasvailin illat ihoa Bepanthenilla.
Terveisin Santeri
- turvotusta sädehoidosta?piastar
- Re: turvotusta sädehoidosta?santeri