Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kuuluuko lämpöily asiaan
Mehitähti,en tiedä mitä sytoa olet saanut mutta jos se on taxoterea niin siihen ainakin kuuluu lämmönnousu sivuoireena. Tuo 38,5 astettahan on se rajapyykki josta lähdetään päivystykseen mutta sekin riippuu millaiset veriarvot sinulla on, putosivatko alas, etenkin neutrofiilit ja kokonaisvalkosolut? Entä CRP (tulehdusindikaattori), onko se normaali (<10)?
JOkaisen taxoteren jälkeen minulle nousi lämpöä ja veriarvot niin alhaiset että käskivät osastolta mennä päivystykseen kahden eri tiputuksen jälkeen. Voit aina soittaa syöpähoitajallesi, joka arvioi tilanteen ja antaa ohjeet eteenpäin, eipähän tarvite itse miettiä että pitäiskö lähteä vai ei. Pelkkä lievä lämmönnousu ei sinällään itsessään anna aihetta antibioottikuuriin (jos veriarvot ok ja CRP ei nouse) mutta jälleen kerran, en ole lääkäri joten soita hoitajallei, hän on tosiaan paras henkilö arvioimaan tilannetta.
Olet tällä hetkellä juuri "kuopassa" eli arvosi laskeneet, välttämättä et sairaalaan joudu mutta jos niin käy niin ajattele että olet siellä turvallisissa käsissä ja sinua hoidetaan:) Itse olin 5 pv kolmannen takson jälkeen sairaalassa antibioottitipassa ja siinä menivät päällekkäin kuopuksen 1 v synttäritkin, mutta sille nyt ei voinut mitään ja elämä jatkui taas ennallaan kun pääsin kotiin. Näiden hoitojen aikana on tottunut että tulevaisuutta ei tosiaankaan pyty suunnittelemaan ja pitää olla valmis menemään sinne minne virta vie.......ja vene kuljettaa.
Pidän peukkuja pystyssä että lämpösi pysyy kontrollisa! Muistan miten aamulla lämpö oli ok mutta kun jotain puuhaili niin johan se alkoi iltapäivää myöten nousta, todella ärsyttävää jossain vaiheessa!
Jaksamiset ja voimahalit kaikille!
- Kuuluuko lämpöily asiaanMehitähti
- Re: Kuuluuko lämpöily asiaanthunder
- Re: Kuuluuko lämpöily asiaanPäivä kerrallaan
- Re: Kuuluuko lämpöily asiaanMehitähti
- Re: Kuuluuko lämpöily asiaanKehäkukka