Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Rintasyöpä toisen kerran

Hei kaikki!
Päätin minäkin osallistua tähän palstaan, olen lukenut kertomuksianne ja löytänyt apua omiin kysymyksiini. Ehkä tarinastani on apua jollekin.
Sairastuin 1.kerran rintasyöpään v. -93, silloin oli säästävä leikkaus ja kainaloevakuaatio, lisänä sädehoito ja Tamofen 5 v. Sairaus oli shokki, olin 45-vuotias ja muuten terve. En pystynyt puhumaan sairaudestani kenellekään, vain niille joille oli pakko kertoa, kesti useita vuosia ennen kuin pääsin asiasta yli. Tarkastuksia oli normaalisti ja 10 vuoden jälkeen en enää käynyt ultrissa tms. Viime syksynä terve rintani tulehtui, punoitti ja turposi, aivan kuin imetyksen yhteydessä rintatulehduksessa. Sain antibioottia,samalla lähetteen mammografiaan ja ultraan. Niistä ei löytynyt mitään mutta antibiootit eivät tehonneet, joten koepalan otto oli seuraavana. Tuloksena oli inflammatorinen rintasyöpä, pikainen rinnan poisto ja kainalo samoin. Kasvain oli n. 5 cm, gradus III, 8 imusolmukkeessa syöpäsoluja. Nyt on aloitettu sytostaattihoidot, 3 x taxo + 3 x cef + sädehoito + hormonilääkitys. Tällä hetkellä poden sytohoidon sivuvaikutuksena omituista kutiavaa ihottumaa kaulassa ja ylävartalossa, en ole vielä löytänyt sille apuja. Onkohan jollakin ollut vastaavantapaista juttua?
Olen elänyt syövän kanssa rinnakkain kohta 15 vuotta ja vielä aion katsella lastenlasteni kasvavan ja Australiaankin pitäisi vielä pystyä menemään. Syöpä on vakava sairaus mutta ei mikään kuolemantuomio, hoidot ovat hyviä joten tsemppiä kaikille ja lippu korkealle!
Tellervo48 | 18.2.2007 klo 18:30:21