Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Pahoinvointilääkkeet

Hei anne_r

Kysyit:
1. Miten te otatte Primperanit ja Kytrilit? Tasaisin väliajoin? Kuinka usein? Montako päivää?

2. Oletteko havainneet yhtäläisyyttä raskauspahoinvoinnin ja hoitojen aiheuttaman pahoinvoinnin välillä?

-------------

1. Juttele tiputuksen aikana hoitajan kanssa miten kannattaa annostella pahoinvointi lääkkeet. Nyrkkisääntönä sain Primperania heti kotiin tullessa max annoksille ja jos ei riitä niin, Kytriliä avuksi seuraavasta aamusta lähtien (Kytril tulee myös tiputuksen yhteydessä suoneen). Lopetus vähitellen kroppaa kuunnellen, että onko pahoinvointi hellittänyt. Minulla tämä ohje ei toiminut, koska Primperan ei sopinut (ei voi tietää etukäteen) minulle ja Kytril ei riittänyt, vaan oksenkin jo ekana iltana kaksi kertaa.

2. Minulla 3 raskautta ja kolme täysin erilaista raskauspahoinvointi kokemusta, joten vaikea vastata kysymykseesi. Hoitaja sanoi minulle ennen ensimmäistä CEF tiputusta, että jos on aikaisemmin kärsinyt raskauspahoinvoinnista, niin silloin yleensä CEF aiheuttaa oksentamista. Mutta tämäkään ei päde aina.

Näitä ei vain voi ennustaa, miten kukakin reagoi. Hyvin yksilöllistä, olen huomannut tätä palstaa lukiessani. Tosilla ei mitään, toisilla pikku kuvotusta ja toiset oksentaa kerran ja toiset oksentaa monta kertaa.

Tsemppiä tiputukseen
MeriTuuli
MeriTuuli | 24.8.2007 klo 12:47:32