Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Yleiskunnon ylläpito
Hei Syyslapsi ja koko venekunta:)Olin viikon lomalla mieheni kanssa ja vaikka ajattelin teitä usein, pärjäsin aika hyvin netittömänäkin, ei ihan kauheita vieroitusoireita. Muutenkin tunnen oloni luottavaisemmaksi, kun ajattelen töihin paluuta ja "terveiden maailman" kohtaamista.
Luin miltei kaikki viestiketjut ja tuntui, että aika monella on reipas ja luottavainen mieli. Kevätmielikin vahtii lakkasoitaan varsin tehokkaan tuntuisesti, hyvä niin, sillä kaikki ne keltaiset ravintopommit vahvistavat elimistöäsi ihanasti. Täytyy käydä kokeilemassa, josko selkä kestäisi jo muutaman mustikkareissun ja ainakin sienessä voin jo käydä.
Tuo liikuntaongelma tuli viime talvena minullekin tutuksi. Minulla oli selkärangan metareiden takia melkein kaikki kielletty, myös kuntopyöräily, koska sekin rasittaa luustoa. Mieli oli kyllä aika matalalla, kun mitään ei saanut/uskaltanut tehdä, horjahduksistakin varoiteltiin.
Lohduttaisin kuitenkin odottamaan kärsivällisesti Bonefosin tehoa. Aloitin Bonefosin 2.1.07, sädehoidot selkärankaan sain helmikuussa, maaliskuun puolivälissä näkyi jo TT-kuvissa alkavaa luutumista ja sain luvan kävellä, mutta ei sauvakävellä, uida, mutta altaan päätyyn ei saanut töksäyttää ja pyöräillä, kunhan ei mennyt kuoppaisille teille. Nyt kesäkuun lopussa Bonefosin ansiosta luutuminen oli vahvistanut selkäni niin, että voin jo jumpata ja venytellä jäykistynyttä kroppaani.
Olen kyllä kysynyt joka vaiheessas lääkäriltä ja fysioterapeutilta todella yksityiskohtaiset ohjeet. Kannattaa olla sinnikäs ja haluta fysioterapeutille, sillä kipujen lisäksi pitää voittaa myös pelot luuston murtumisesta eikä mitään turhia riskejä minun mielestäni kannata ottaa. Fysioterapeutti opetti esimerkiksi hengitysharjoituksia, joilla voi vahvistaa syviä selkä- ja vatsalihaksia täysin turvallisesti.
Aika kivuliasta on jumpan alku ollut, mutta onneksi tunnen, että kipu on selkeästi lihaksissa, jotka ymmärrettävästi olivat jo tottuneet sohvalla makoiluun. Nyt vaan jatkan sinnikkäästi ja systemaattisesti, maanantaina tapaan taas fysioterapeutin ja saan varmaan uusia ohjeita ja liikkeitä.
Loppuviikko onkin jännittävä, kun torstaina tsekataan ne syöpämarkkerit taas. Jos tilanne on hyvä pääsen 1.8. aloittamaan työkokeilun ja palaamaan yli 10kk:n jälkeen entiseen työpaikkaani. HUH!!!!
Mahdollisimman kivutonta, kuumeetonta ja kesäistä oloa,
toivoo linjoille palannut Santeri
- Yleiskunnon ylläpitosyyslapsi
- Re: Yleiskunnon ylläpitobasilika
- Re: Yleiskunnon ylläpitosanteri
- Re: Yleiskunnon ylläpitohelmikuu
- Re: Yleiskunnon ylläpitosanteri