Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: rintasyöpä

Hei,
olen melko noviisi lohduttamaan Sinua kahden kuukauden "syöpäläiskokemuksella", mutta itse olen saanut ensitukea juuri tältä palstalta, niistä vahvoista selviytymistarinoista, joita syöpään sairastuneet ovat kokeneet.

Lisäksi minua on auttanut esim. hoitavan lääkärin antama selkokielinen tieto sairaudesta ja selviämisen mahdollisuuksista. Lääkäri lähti liikkeelle mm. tilastoista eli siitä, että rintasyövästä selviää lähes 90% sairastuneista. Varmuutta toi myös se, että rintasyövässä on niin selkeät hoitolinjat, ettei tarvitse "arpoa" miten hoidettaisiin.

Itselläni mammografiassa ei näkynut mitään, mutta ultrassa yli 3 cm patti, joka osoittautui rintasyöväksi myöhemmin. Pikkuhiljaa tämän alkaa hyväksymään (..ehkä..)ja itseäni helpotti leikkaus, jossa rintakudos poistettiin. Edessä on vielä haasteita ja pelkoja, mutta näköjään on yritettävä elää päivä kerrallaan.

Ja tietysti toivon sydämestäni, että sinulta ei löydy syöpää!
arpakuutio | 15.4.2008 klo 15:47:34