Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Solisluu

Hei Hipura

Se voi hyvinkin olla jokin rinnan "pehmusteen" ja painon puuttumisen luoma asentovirhe, koska ethän Sinäkään varmaan käytä proteesia öisin? Minä ainakin huomaan, että hyvin helposti minulla tuo leikatun puolen olkapää kääntyy eteen ja "sisäänpäin" ikään kuin arven suojaksi, ja koko ajan saan tehdä ylävartalon ja rintarangan liikkuvuutta ylläpitäviä harjoituksia, että kiristys ja kipu pysyisi poissa. Minulla kipu säteilee enemmän yöunien jälkeen tuonne kylkiin, mutten ihmettelisi, jos vastaavanlaista kipua esiintyisi myös solisluun tuntumassa vähän myös makuualustastakin riippuen (minulla erilaisia tyynyjä on 4, joita tuntemusteni ja päivieni mukaan vaihtelen). Kannattaa kuitenkin ottaa kipu oirepolilla puheeksi, ja päästä ennen kontrollia röntgeniin, näin ei ainakaan tarvitsisi pelätä fysioterapian hakemista ja ottamista ja tulisi poissuljettua rintarangan metarit.

Ja jos Sinulla ei ole vielä kontaktiproteesia hankittuna, niin harkitse sitä. Hartia- ja niskakivut vähenevät sen kanssa jonkin verran.

Tsemppiä,

t. Karhutar
Karhutar | 14.8.2009 klo 19:08:44