Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Korjausleikkauksesta kokemuksia
Hei josba !Niin kuin itse toteat, että on yksilöllisiä eroja niin se tosiaan on ja siten ei voi sanoa miten tulet toipumaan leikkauksesta.
Minulle tehtiin Tram tekniikalla molemmat rinnat viime vuoden maaliskuussa kokonaan omasta kudoksesta,materiaalia siis oli tarpeeksi. En itse halunnut missään tapauksessa vierasta materiaalia käytettävän. Mulla tuli kaikenlaisia ikäviä vastoinkäymisiä leikkauksen jälkeen ja olinkin sairaalassa peräti kolme viikkoa ennen kuin pääsin kotiin toipumaan antibiootti lääkityksen turvin. Itse en olisi pystynyt millään tavalla hoitamaan lapsia kahden viikon kotiutumisen jälkeen. Jos sulla on pienet lapset niin kannattaa varautua kyllä siihen, että saat apua vielä kahden viikon jälkeenkin. Onhan otettava huomioon se, ettet saa nostella mitään painavia taakkoja edes hetkeen leikkauksen jälkeen. Tämä Tram tekniikalla tehtävä leikkaus on todella iso leikkaus. Alkuun vatsa on tosi kipeä, mutta kyllä se siitä vähitellen helpottaa. Ja sitten, kun molemmat rinnat rakennetaan niin voi olla, ettet saa hetkeen nukkua edes kyljelläsi riippuen miten yhdistävät verisuonet. Yhdistävätkö keskellä rintojen välissä vai kainalojen puolella. Todella kannattaa välttää raskaita ponnistuksia yms. jottei saisi mitään tyrää. Vaikka haava tulee alavatsalle niin tuolla sisäpuolella häärivät yllättävän korkealla, kun irrottavat vatsakielekettä. Ja toipumisen kannalta ehdottoman tärkeät on hyvät housuliivit, pitää tulla riittävän korkealle jotta tukevat vatsaa tarpeeksi.
Jos haluat lukea mun tarinaa niin se löytyy viestiketjusta jonka on aloittanut Leenastiina 28.8.2008 nimellä Tram-korjausleikkauksen jälkeen.
Toivotan sulle onnea leikkaukseen ja helpompaa elämää uusien rintojesi kanssa :)
- Re: Korjausleikkauksesta kokemuksiamummotauti
- Re: Korjausleikkauksesta kokemuksiapikkumyy-41