Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintasyöpäleikkaukseen viisi päivää...

Tsemppiä sinulle tulevalle hoitojaksolle! Tällä palstallä on aika harvoin sellaisia, jotka ovat menossa leikkaukseen, johtuen varmaan siitä, että eivät vielä ole löytäneet tätä todella hyvää tukipalstaa.
Minulla on oikea rinta poistettu kesäkuussa. Imusolmukkeet olivat puhtaat, myöskin kainalo. Eli olen päässyt suhteellisen vähällä. Sain yhdeksän viikon hormoonihoidon ja kuudesta sytostaatista on jäljellä enää kaksi.
Loppuvuodesta odottaa vielä sädetys, koska perustuumori oli niin iso. Löysin itse tuon pahanlaatuisen kudostiivistymän.
Tänä päivänä on turvallista sairastaa rintasyöpää, koska hoidot ovat niin hyvät ja selviytymismahdollisuudet hienot. Tällä hetkellä olet vielä aikamoisessa paniiikissa, koska et tiedä mitä tapahtuu. Hoitavassa sairaalassa on ns. rintahoitaja, joka on pelkästään sinua varten. Hänelle voit soittaa milloin vain. Niin vähäpätöistä kysymystä ei ole olemassakaan, mitä et voisi hänelle esittää. Paikallinen syöpäyhdistys on myös hyvä tukipaikka.
Tällä hetkellä kaikkein tärkeintä on se, että et ala pelätä sitä, mitä toisille on tapahtunut ja miten toiset ovat reagoinneet esim. lääkkeisiin. Me jokainen reagoimme aivan omalla tavallamme, vaikka lääkkeet olisivatkin samat, kuin jollain toisella. Tällaiseen älä käytä energiaasi.
Toipumiseen vaikuttaa hyvin paljon Sinun henkinen tasapainosi. Positiivisesta elämän asenteesta saat äärettömän paljon voimaa. Itke pahamielesi pois ja toivottavasti pystyt puhumaan sairaudestasi muille. Samalla kun puhut, teet omaa surutyötäsi ja hyväksyt tapahtuneen. Toivottavasti Sinulla on tukena oma perhees tai hyviä ystäviä, jolloin aina on helpompaa. Tämä on koko perheen sairaus. Sen takia puhuminen on hyvin tärkeää.
Kaikki mitä tapahtuukin, on Sinun parhaaksesi. Silloinkin kun sattuu tai oksettaa, niin muista tämä. Anna aikaa itsellesi. Leikkauksesta tulet toipumaan hyvin nopeasti ja ennen hoitojen alkua Sinulla on aikaa tehdä kaikkea kivaa ja hemmotella itseäsi. Voimia tulevaa ja kovasti rutistuksia Sinulle. terv. Gugi53
gugi53 | 8.10.2011 klo 16:52:29