Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Luumetastaasit

Hei kaikki!
Minulla todettiin pari vuotta sitten inflammatorinen eli tulehduksellinen rintasyöpä. Leikattaessa kyseessä oli 8x5 cm kokoinen tuumori, gr 3 ja kainalossakin löytyi. Sain sytot, säteet ja lääkityksen mutta nyt on todettu syövän levinneen kylkiluihin ja selkärankaan.

Haluaisin kysellä kokemuksia muilta vastaavan läpikäyneiltä. Tällä hetkellä ilman kipulääkitystä ei voi edes haukotella, liikun varovasti, en juuri kumartele. Joudunko syömään kipulääkettä luukipuihin jatkuvasti ja mitkä ovat olleet tehokkaita lääkkeitä? Tietenkin ymmärrän että jokainen tapaus on yksilöllinen. Juuri nyt otan 8 kpl 500 mg Panacodia päivässä, se pitää kivun suunnilleen pois mutta muuten olen kuin nukkuneen rukous, väsyttää väsyttää...
Yritän saada lääkäriltä jotain toista kipulääkettä.

Lääkäri sanoi minulle, että luustopesäkkeet ovat helpompia hoitaa kuin sisäelimet. Kun (huom.kun) tauti leviää sisäelimiin, tulevat sytostaatit taas mukaan. En tiedä, pysäyttääkö syövän leviämistä mikään, Bondronat kovettaa luita ja hormonilääke ehkä hillitsee leviämistä.

Haluaisin mielelläni kuulla kokemuksia muilta levinneen syövän kanssa eläviltä.
Hyvää syksyä ja jaksamista kaikille!
t. Tellervo48
Tellervo48 | 12.9.2008 klo 10:17:23
  • LuumetastaasitTellervo48
    12.9.2008 klo 10:17