Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Neuroendokriininen rintasyövän alatyyppi
Hei Krsa ja Tokaluokkalainen,Minulla epäiltiin neuroendokriinista ´high-crade´rintasyöpää Mehiläisen ensimmäisissä tutkimuksissa. Patologin tarkemman tutkimuksen jälkeen todettiin että minun syöpäni on ihan tavallinen. Kyselin kuitenkin tuosta jo siinä epäilyvaiheessa ja on ilmeisesti aika harvinainen. Radiologin mukaan tätäkin syöpää on kahta tyypiä kiltimpää ja aggressiivisempaa. Neuroendokriiniset kasvaimet ovat lähtöisin hormoneja tuottavista soluista ja voivat ilmaantua mihin tahansa, myös rintoihin. Ilmeisesti tätä syöpätyyppiä tutkitaan ahkerasti juuri tälläkin hetkellä. En ottanut sitten asiasta sen enempää selvää, koska tuo diagnoosi sitten muuttui. Kyselin tästä myöhemmin vielä sairaalassa, mutta siellä ei tuota patologin lausuntoa onkologi osannut tulkita:-) Jätin asian sitten siihen. Kyselkää omilta lääkäreiltänne sitkeästi. Minä olen ainakin huomannut, että eivät he kaikesta osaa kertoa ellei itse kysy. T. syksy Tsemppiä teille molemmille.
- Re: Neuroendokriininen rintasyövän alatyyppiTokaluokkalainen
- Re: Neuroendokriininen rintasyövän alatyyppiTokaluokkalainen
- Re: Neuroendokriininen rintasyövän alatyyppiSyksy2013