Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Sytostaattihoidon ihmeellisessä maailmassa...

Tervehdys, siskoset !
Ajattelin joutessani tulla tännekin kurkkimaan ja kuulumisia vaihtamaan. Olen jo kypsempää kauraa, 55 vuotta mittarissa, mutta silti ollut nuorekas (jopa lapsekas..) tähän asti ainakin.
Takana ensin rinnan osapoisto ja kainaloevakuaatio ja sitten jouduttiin vielä tarkentamaan patologin tutkimuksen jälkeen, ja annoin viedä koko rinnan. Haavat ovat ok eikä turvotuksiakaan onneksi ole.
13.3. oli ensimmäinen syto eli Docetaxeli terästettynä Herceptinillä (viimeksimainittu on se täsmälääke HER2+ rintasyöpään). Toistaiseksi olen ollut positiivisesti yllättynyt oireiden siedettävyydestä - onhan toki suu ja kurkku kipuilleet jonkin verran ja sitten tuli hiukan jomottelua ympäri kehoa. Näppylöitä on kasvoissa ja ylävartalolla melkoisesti ja ne mokomat kutittavatkin eikä peiliin huvita paljoa vilkuilla :/
Yritin varautua ennalta pitämällä suolen toiminnan hyvänä, varasin mehukeittoja ja puuroaineksia (kirpeät aineet ärsyttävät limakalvoja ja maitotuotteet maistuvat oudoilta). Olen syönyt usein. Suuta olen hoitanut ruokaöljyllä ja huuhtelemalla usein vedellä. Jäisiä marjoja olen imeskellyt myös. Pieniä askareita pyrin tekemään ja nelijalkainen "personal-trainer" pitää vääjäämättömästi huolen ulkoilustani, mutta lepään aina kun siltä tuntuu. Kropan kolotuksiin minua auttoi oleskelu lämpöisessä saunassa - en löylytellyt, vaan loikoilin pyyhkeen sisässä rentoutumassa ja otin epäekologisen pitkiä suihkuja. Keho on viisas, joten sitä kannattaa kuunnella! Tänään olo on jo merkillisen hyvä ;)Aurinkoista maaliskuuta meille kaikille!
palsternakka | 18.3.2013 klo 10:23:45