Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Harvinaista n.20 henkilöä vuodessa sairastuu!
Hei!Kuulostipa jotenkin tutulta tarinasi, ja nuo suuret kortisonimäärät eritoten.
Sairastuin v2003 tulehdukselliseen lihassairauteen, polymyosiittiin. Iho-oireita ei ollut, mutta lihasvoima ja liikuntakyky meni osittain. Samoihin aikoihin löydettiin munasarjasyöpä. Pääteltiin, että syöpä oli aiheuttanut tämän lihastulehduksen, siinä kehon oma puolustusmekanismi alkoi virheellisesti 'taistella' omia kudoksiaan (lihaksia) vastaan.
Luin silloin paljonkin myosiiteista, ja muistelen, että dermatomyosiitissa on joskus ihomuutoksia, ihottumaa. Liitännäissairautena voi olla siis pahanlaatuinen kasvain, kuten mulla ja nähtävästi myös sinulla, kun kerroit sairastaneesi rintasyövän.
Minun päivittäinen 60mg kortisoni kesti 2 kk, sitten 40mg 2 kk, 30mg 3 kk, ja purettiin kokonaan pois vähän vajaassa 2 vuodessa. En tarvitse sitä enää ja lihasvoima aika ok.
Toivon, että mahasi kestää lääkkeet, minä söin vatsansuojalääkettä ja Fosamaxia (osteoporoosin estoon, luita vahvistamaan) kortisonihoidon aikana.
- Harvinaista n.20 henkilöä vuodessa sairastuu!kaikki alkoi 2001
- Re: Harvinaista n.20 henkilöä vuodessa sairastuu!amh
- Re: Harvinaista n.20 henkilöä vuodessa sairastuu!kaikki alkoi 2001