Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Sinulle, Päivä Kerrallaan
Argh, olin jos vastannut piiiiiiiitkä tarinan ja sitten jostain syystä yhtäkkiä kaikki katosi edestäni jonnekin bittitaivaaseen.... :(( Uusi yritys.Niin, kiva kun joku kyselee kuulumisia ja välittää kunnostani, se tuntuu hyvältä:)
En ole tällä sivulla käynyt aikoihin, olin tosi huonossa kunnossa ja tarkkaan en muista miten päivät sujuivat mutta nyt alkaa helpottaa, onhan hoidosta jo 9 päivää. Olin sängyssä viikon hoidon jälkeen. Silmissä musteni kun olin hetken ylhäällä, sydän hakkasi koko ajan lujaa ja tietenkin se pahoinvointi, vaikka oksentelu jossain vaih. loppui ei kyllä ruoka oikein maittanut. Lihakseni olivat maitohapoilla tekemättä mitään. Kun yöllä käännyin unissani, olivat lihakseni siitäkin niin maitohapoilla että heräsin siihen tunteeseen.
Onkologi oli sitä mieltä että potilaat kokevat CEF-hoidon kevyempänä kuin doketakseni mutta jos tällä hoidolla olisi aloitettu olisin kyllä aika kauhunsekaisin tuntein menossa doketakselihoitoon. Ei sekään kohdallani mikään ihan helppo ollut (joka syton jälkeen sairaalaan) mutta en kyllä näin totaalivoimaton ollut.
Sytot rassasivat myös pääkopaani vaikka myrkyt eivät aivojen suojamekanismin vuoksi suoranaisesti niihin käsiksi pääsekään, välillisesti kuitenkin.
Olin kyllä melko sekava tunne-elämältäni ja paniikinomaisia tunteita tuli vähän välillä. Koska ne ovat nyt yhtäkkiä kadonneet kokonaan niin en keksi muuta kuin että syto ne aiheutti. Kuulinkin lääkäriltä mielenkiintoisesta ilmiöstä "chemo brain", josta lisää mm. sivuilla:
http://www.myhealthsense.com/F030701_Chemo.html
Jotta parempaan päin täällä mennään, jaksan jo 200 m "lenkkiä" tehdä koirankin kanssa, eiköhän se tästä hiljalleen... Yhtään ei kyllä huvita seuraava syto 24.4. vaan minkäs teet. Onko muilla kokemuksia siitä että seuraavat CEF-hoidot olisivat jotenkin kevyempiä kuin se ensimmäinen?
Ihana aurinko paistaa ainakin täällä etelässä! Aurinkoista kevätmieltä kaikille rintoihin (hih, olipa osuva ilmaus kun minulla ainakin niitä on vain yksi....;))!!!
- Re: Sinulle, Päivä KerrallaanPäivä kerrallaan