Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
meillä hoidetaan asiat näin!
Nyt on parin viikon takainen "heikko hetki" muuttunut jo turhautumiseksi.Sain kaksi viikkoa aikaisemmin otetun biopsian tulokset reilu viikko sitten torstaina. Nuori naislääkäri soitti ja sai sen verran sanottua, että kirurgi haluaa todennäköisesti poistaa patin rinnasta 1-2 viikon kuluttua, hän laittaa lähetteen kiireellisenä eteenpäin (keskussairaalaan, jossa hoidetaan, fyysinen etäisyys alle 100 kilsaa).
Olin juuri matkoilla, enkä ennättänytkään ajatella asiaa sen enempää. Maanantaina otin uudelleen yhteyttä samaan lääkäriin saadakseni lisätietoja. Lisätietoina oli: kyllä se nyt syöpää on ja lähete on laitettu. En oikein tiennyt mitä pitäisi kysyä eikä tämä raukka lääkäri osannut myöskään mitään kertoa joten soitin tutulle neuvolan terveydenhoitajalle. Häneltä sain lopultakin tietää, että kasvaimia rinnassa on 2, toinen 2,5 senttinen, toinen vähän pienempi. Samoin sain ohjeet soittaa keskussairaalan kirurgian poliklinikalle ja kysyä leikkausaikaa. Näin tein ja kas: kiireellisenä laitettu lähete ei ollut tällöin 4 vrk myöhemmin edes saapunut perille. Eli ei faksilla, ei sähköisesti vaan....?
Taas soitto omaan terveyskeskukseen, jossa terveyskeskusavustaja poltti hihansa kun kyselin lähetteen perään. Hän oli korkeimman omakätisesti vienyt lähetteen torstaina jo ennen kuin lääkäri soitti minulle suuressa ruskeassa kirjekuoressa röntgenkuvien kanssa keskukseen josta se vietiin (?) talon autolla eteenpäin. Tarpeeksi tiukattuani sain kuulla, että posti onkin lähtenyt eteenpäin samana päivänä. Siinä vaiheessa tuntui, että tämä ei ole totta...
No, koko viikon olen odottanut sitten kutsua keskussairaalaan. Eikä mitään kuulu. Äsken soitin kirurgian polille ja kyselin asiani perään. Lähete oli saapunut sairaalaan keskiviikkona (ajatelkaa, matkaan kului 2 päivää, joku on muuten juosten vienyt sen!). Ja voi tätä kesää ja minun tuuriani: kirurgian ylilääkäri, jonka alaa tämä on, on lomalla vielä tämän viikon. Kukaan ei edes katso lähetettä koska se on hänen postilaatikossaan. Tietysti tuuria on siinä, että hän tulee töihin jo maanantaina, eli silloin voin iltapäivällä kysyä mitä seuraavana tehdään, sihteerin mukaan aikataulu tuskin vielä selviää. Nyt on jo sellainen olo, että tekis mieli antaa olla.
Minä olen sellainen vastoinkäymisistä saa voimaa -ihminen. Olen ollut suurimman osan ajasta ihan oma itseni, iloinen, positiivinen ja energinen. Enkä pelkää syöpää, en uskokaan että tähän kuolen, en edes ajattele asiaa jatkuvasti. Mielessä vaan on, että jos joku paniikissa oleva joutuisi samalla tavalla lypsämään tietoa ja odottamaan niin mitenkähän kävisi...
Toivottavasti kirurgi nyt kuitenkin päättää uskoa samaisen sairaalan radiologin ja patologin lausuntoihin eikä laita minua uudelleen kaikkiin tutkimuksiin vaan leikkaa!!!
- meillä hoidetaan asiat näin!lennu
- Re: meillä hoidetaan asiat näin!Hempukka