Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Tamofenistä sivuoireena????

Hei, niin veikkaisin minäkin, että kutina liittyy kuiviin limakalvoihin ja se taitaa kuulua ihan normaaleihin tamofenin aiheuttamiin oireisiin. Paikallisista voiteista voi olla apua, niistä kannattaa kysyä hoitavalta lääkäriltä. Tosin lääkäreilläkin on näistä asioista melkoisia näkemyseroja. Oire on kiusallinen, toivottavasti siihen jotakin apua löytyy.

Itse olen syönyt Tamofenia 3 kk, limakalvot on pysyneet vielä aika hyvässä kunnossa, mutta muut vaihdevuosioireet on kovat: hikoilua, kuumia ja kylmiä aaltoja, sydämen tykytystä ja rauhatonta oloa. Vaivoihin sain yliopiston apteekin valmistamaa sekoitusta:
Ergotamin.tart. 0.3 mg
Extr.bellad.sicc.normat. 10 mg
Phenobarbital. 20 mg

Lääke auttaa kyllä jonkin verran, lääkäri määräsi 1-2 tablettia yöksi, en ole vielä uskaltanut ottaa kuin yhden tabletin iltaisin, yritin selvitellä noita lääkeaineita ja vaikuttaa varsin kovilta aineilta. Olen kyllä aikaisemmista keskusteluista lukenut, että toiset käyttävät paljon suurempaa annostusta 3-4 tabl./vrk.

Kaikista kurjista oireista huolimatta kaikille pirteää syyspäivää. T: Sartsa
Sartsa | 7.9.2007 klo 08:35:53