Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hoitotestamentti

Kiitos Karhutar.
Tämän tyylisiä asioita tarkoitin. En tiedä miksi tämä asia yhtäkkiä tuntui tärkeältä, mutta jotenkin tuli tunne, että tämän osalta täytyy asia saada kuntoon. En tiedä olenko liian kohtalokas ja leikinkö vääränlaisilla asioilla, mutta asia tuntui vain niin tärkeältä.
Ehkä kuolema on minulle tullut liiankin läheiseksi koska olen työskennellyt vanhustenhoidossa hoivaosastolla, josta lähdetään yleensä vain arkussa ja opiskelen vanhustenhoitoa ja tällaisista asioista on viime aikoina ollut puhe. Miten hoitaa ihmisiä laadukkaasti jos ihminen ei itse pysty enää asiaan vaikutamaan. Onhan toki syöpäsairas eri asia kuin sairas vanhus, mutta kun tuolla osastoilla näkyy jo nuoria vakavasti sairastuneita, ei syöpään, jotka eivät itse pysty juurikaan vaikuttamaan asioihin. Aivoinfarktit ja aivokasvaimet saavat ihmiset muuttumaan, ja selittämättömiä sairauksia näyttää olevan joillakin aivojen alueella joten mistä se koskaan tietää mitä minulle tapahtuu ja olen kohta kyvytön itse vaikuttamaan asioihini. En tiedä, olenko tulossa hulluksi vai liioittelenko asioita. Kuulostanko hysteeriseltä?
edith | 5.7.2009 klo 22:17:49