Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: 1-vuotiskontrolli

Hei Minmaija,

Luulen että tarvitset onnistumisen elämyksen ja ainakin yhden ihmisen, joka ottaa tuskasi ja pahoinvointisi todesta. Toipuminen alkaa siitä.

Olen kertonut varmaan täälläkin jo useasti, että tämä ei ole ollut ensimmäinen tai ainut vastoinkäyminen, joka minulla on ollut. Näin ollen olen käynyt läpi omia vihan ja pelon tunteitani jo aikaisemminkin pohjamutia myöten ja saanut silloin, ammattilaisen avun turvin, rohkeutta heittäytyä elämän vietäväksi.

Juuri nuo lapsettomuuskriisit ja keskenmenojen aiheuttamat tuskat saivat minussa aikaan sen, että jouduin tunnistamaan, mikä on minulle sopiva ja tarpeellinen määrä vihaa, koska vihaahan ihminen tarvitsee puolustaakseen omia rajojaan ja varjellakseen itsessään jotakin, mitä itsekään ei ehkä täysin tunnista. Totuus (mm. itsestä) avautuu ja annetaan meille vähän kerrallaan.

Uskon, että juuri tämä sairaus ja sen läpikäyminen on loukannut näitä Sinun rajojasi, ja saat kantaa vihan ja epäoikeudenmukaisuuden tunteitasi vielä pitkään, tai ainakin sen aikaa kuin niistä on Sinulle oman olemassaolosi kannalta hyötyä.

Ja Sinähän olet olemassa, voit luottaa siihen ja saat lähteä siitä liikkeelle ja aloittaa kaiken vaikka alusta, jos niin haluat. Minulle esim. jooga on antanut paljon mielenrauhaa ja kyvyn rentoutua myös paineiden keskellä. Joten jos tunnet olosi rauhattomaksi tai kireäksi, suosittelen että kokeilet joogaa. Minulle se on antanut paljon.

T. Karhutar

Karhutar | 6.5.2008 klo 23:06:47