Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Margitta

Olen samaa sorttia kuin sinä, että syöpäuutisen kertominen ei ollut minulle vaikeaa. Mieheni ja lapseni ottivat uutisen tyynesti, kerroin asiasta lyhyesti ja totesin vielä, että luotan täysin lääkäreihin, hoitoihin ja siihen että paranen. Tytär kysyi voinko kuolla tähän, johon vastasin, että voin, mutta en aio. Minut leikattiin tammikuussa, jolloin hoitaja kertoi, että jotkut naiset operaatioon tullessan eivät ole kertoneet edes puolisolleen mistä on kyse! Käsittämätöntä. Itse hyppisin seinille, jos en voisi jakaa tätä asiaa läheisteni, ystävieni, työkavereitteni jne. kanssa. Avoimuudella välttää pitkälti myös sen, ettei lähde liikkeelle vääränlaisia huhuja, vaikka toisaalta viis veisaankin mitä ihmiset puhuvat.

Hoidot (taxotere + herceptin) alkavat pääsiäisen jälkeen ja vähän jännitän sivuoireita... Peruukki on jo tilauksessa ja hiukset leikkuutan lyheksi vielä tällä viikolla. Eipähän tarvitse pitkiä kutreja poimiskella tyynyltä ja kaivella suihkussa sormien välistä...
Molli | 17.3.2008 klo 11:48:53