Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
kortisoni ja painonpudotus
Hyvää tätä vuotta....Joudun syömään aivoissa olevan paineen alentamiseen kortisonia. Aluksi annostus oli 6 tablettia Dexametasonia per päivä - nyt olen saanut vähennettyä kahteen tabuun päivässä. Sen alemmaksi en vielä - kun syto- ja herceptin-hoidot oikeastaan vasta alussa - voi mennä, kun tulee päänsärkyä.
Minulle on tullut n. puolen vuoden aikana 20 kiloa ylipainoa !
Osa tuli kun lopetin tupakanpolton ja osa siitä hirveästä ruokahalusta minkä sytostaatti toi. Osa sitten tulee kortisonista - mm "kuukasvot" ja aamulla kun otan ekan tabletin, niin välittömästi vatsa oikein pomppaa isoksi ja kovaksi.
Minä tiedän kyllä että se pitäisi vaan kärsiä nyt, mutta kun olen kierteessä - en jaksa liikkua kun vatsa painaa ja selkä on kipeä ja on tullut "raskausarpia" jne.
Ai että mitäsätännekitiset....
No ihan siksi, ettähaluaisin tietää, onko kukaan pystynyt laihduttamaan hoitojen aikana vai onko se viisastakaan kun hoidot menossa. Haenko vaan miesten osastolta verkkareita.....
OLen huomattavasti vähentänyt syömistäni, enkä käytä sokeria juuri ollenkaan.
Ainut on tuo liikunta, mitä en jaksa tehdä.
Jos lääkäriltä kysyy jostain tuotteesta, mikä pitää nälän kurissa tai korvaa aterioita ym. (onhan noita), niin ei suosittele. Tosin lääkärit mielestäni suhtautuvat muutenkin epäilevästi tuollaisiin tuotteisiin.
- kortisoni ja painonpudotusseliisa