Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Sädehoidon alkaminen

hei,

minulta leikattiin osapoistona rintasyöpä 9.10.
Onkologilla kävin 03.11. ja koska kasvain oli pieni, 6 mm ja her-2 negatiivinen,mutta Er - ja Pr-positiivinen eikä ollut levinnyt vartijasolmukkeisiin sain hoidoksi vain sädehoidon 25 kertaa.
Kävin eilen sädesairaalassa,annossunnittelu on 14.12. Lääkäri sanoi,että mahd. sädehoito alkaa siitä parin päivän päästä. Itse esitin toivomuksen,että aloitettaisiin vasta Joulun jälkeen ja lääkäri sanoi sen olevan ihan hyvä ratkaisu. Sairaanhoitajan vastaanotolla osastonhoitaja oli kuitenkin sitä mieltä,että hoito kannattaa aloittaa vasta 4.1. pyhien takia. Minua pelottaakin nyt(varmaan turhaan),että hoito pyhien´ja oman pyyntöni takia viivästyy. Maalaisjärki kuitenkin saoo,että parempi antaa säteet ilman pitkiä taukoja. Lääkäri vaikutti mielestäni aika kokemattomalta kirurgiin ja onkologiin verrattuna.
Onko täällä palstoilla ketään,joka on saanut vain sädehoidon ? Miten pian teidän sädejaksonne alkoi leikkauksen jälkeen ?
Kyselen varmaan tyhmiä, mutta nyt on taas se vaihe menossa,että kaikki pelottaa ja mörköjä on joka nurkan takana.
Ehkä huomenna on taas helpompaa. Vähällähän olen toistaiseksi moneen muuhun verrattuna selvinnyt
Terveisin
vähän pelokas Maisa
Maisa | 2.12.2009 klo 19:36:57