Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: rintasyöpä ja raskauden ehkäisy

heippa!
Minulla myös hormoonikierukka jo 3 vuotta ja olen kysynyt 3 eri onkologilta että kannattaako poistaa kun tuo syöpäni on hormoonipositiivinen. Kaikki ovat sitä mieltä olleet että anna sen olla sillä määrät pieniä joita se erittää. Eräs lääkäri sanoi että hormoonikierukka erittää eniten hormoonia elimistöön ensimmäisen puolen vuoden aikaan asennuksesta... joten nyt päädyin siihen että annan sen olla (pitkin hampain tosin)kunnes 5 tulee täyteen jolloin se täytyy poistaa.Toisekseen on vielä hoidotkin kesken eikä ole voimia uuteen leikkaukseen... Kun 5 v tulee kierukalla täyteen pyydän sterilisaatiota sillä täytin juuri 40-v ja enkä missään nimessä uskalataisi tulla raskaaksi(edes vahingossakaan) uusiutumisriskin takia, ennenkuin se 4 vuotta syövän leikkauksesta on ohitettu ja onneksi noita ihania lapsia on kolme. Joten kun 42 v tulee mittariin niin annan sterilisoida, ihan senkin takia että kierukka on loppujen lopuksi vieras esine kropassa ja kukaan ei voi luvata että miten se vaikuttaa minun hormoonien kanssa yhdessä...jokaisen meistä täytyy tehdä oma ratkaisu koska on kyse meidän kropasta (ja elämästä)ja joskus myös luottaa siihen että mitä vaistomme sanoo. Ja itseäni häiritsee suunnattomasti se että onkologit eivät varmasti lupaa että kierukalla ei ole vaikutusta, he puhuvat vaan pienistä määristä jne mutta eivät vetoa mihinkään tutkimustuloksiin tms, tai ehkä niitä on mutteivät vaan kertoneet kun en tajunnut kysyä?. Uskon että sytot ja tamoxifen ovat hyväksi taudin nujertamiseen sillä siitä on tieteellistä näyttöä ja siksi otan ne vastaan. huh huh, tulipa pitkä vuodatus, ainakin minun mielipiteeni tulee ilmi...voimia sinulle ja muille kun teette ehkäisytapa päätöksiä.
piastar | 12.3.2007 klo 14:44:51