Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Rintasyöpä
Hei Pistaasi! Tiedän tunteesi. Minulta löytyi 11/06 seulontamammografiassa myöskin kainalosta kaksi suurentunutta imusolmuketta, joita lääkäri myös piti hyvänlaatuisina, mutta otti varulta ohuteneulabiopsian, joka osoittautui rintarauhasperäiseksi etäpesäkkeeksi. Minua myös kuvattiin paljon, mutta missään vaiheessa ei löydetty alkuperäistä etäpesäkkeen lähettäjää. Lopulta lääkäriryhmä päätyi poistamaan koko rinnan ja tyhjentämään kainalon. Lopputulos oli se, että kainalossa oli kaikkiaan 21 imusolmuketta, joista peräti 14:sta oli syöpä levinnyt. Kuitenkaan patologikaan ei onnistunut löytämään poistetusta rinnasta mitään, vaan se oli aivan puhdas. Nyt olen loppusuoralla sädehoidoissa. Vielä kuusi hoitoa jäljellä.Koska syöpäni oli aggressiivinen sain myös kovat hoidot, mutta hyvin niistä selvisin. Näistä sädehoidoista ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia ja sytostaattihoidotkin menivät melko mukavasti pienillä oireilla.
Alku oli tosi rankkaa, kun ei tosiaan tiennyt missä se pääpaha luuraa, mutta nyt on mielialani huomattavasti parempi, kun olen saanut hyvää hoitoa ja oppinut hyväksymään tämän sairauteni. Minulta ei löydetty muualta kuin kainalosta syöpää.
Oliko se Sinun pattisi siis imusolmuke, kun kerroit, ettei rinnoista ole löydetty mitään?
Tuo pattihan oli pieni. Itselläni ne imusolmukkeet olivat kookkaita. En nyt muista niiden kokoa, muttä näin lääkäri kertoi, että olivat suuria.
Toivon Sinulle jaksamista. Itse en jaksanut olla töissä. Olen ollut sairaslomalla 13.11.06 lähtien ja tähän tietoon jatkuu sairaslomani syyskuun loppuun.
Tällä hetkellä mieleni on toiveikas. Elämä jatkuu syövästä huolimatta ehkä jollakin tasolla jopa rikkaampana ja täyteläisempänä. Alkushokissa sitä on vaikea uskoa, mutta näin olen sen kokenut.
Kaikkea hyvää Sinulle.
Lämmöllä Kehäkukka:))
- Rintasyöpäpistaasi
- Re: RintasyöpäKehäkukka
- Re: Rintasyöpäpistaasi