Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Serooman punktoinnista

Moi kaikille ja voimaa syksyyn!

Melanoomani oli levinnyt vartijaimusolmukkeeseen ja siksi vasemmasta nivusesta poistettiin varotoimenpiteenä kaikki imusolmukkeet. Ilouutinen oli, että noista lopuista solmukkeista ei syöpää löytynyt. Leikkauksesta on nyt 3 viikkoa. Reiden yläosaan kertyy hyllyvä pallo, jota on jouduttu nyt punktoimaan neljän päivän välein, saaliina 3-5dl. Miten teillä muilla, kauanko tätä punktoimista on pitänyt jatkaa ja millaisia määriä on punktoitu? Täällä varmaan suurimmalla osalla kyse kainalon alueesta mutta niitäkin kokemuksia kuulisin mielelläni. Oletteko saaneet mitään ohjetta, kannattaako tyhjennellä säännöllisesti lyhyemmin väliajoin vai vasta sitten kun olo on niin paha että on pakko? Minulle ei lääkäri osannut asiaa sanoa. Jännitystekijänä minulla on se, että reilun viikon päästä istun koneessa kohti Brasiliaa, ja sitä ennen minun pitäisi itse opetella tuo punktoiminen ;/ Olen siis sairaanhoitaja itse mutta kyllä silti hirvittää itseään alkaa tuollatavalla pistämään.

Niin ja kysymys vielä tukivaatteista (minulla tiukat "jumppatrikoot"), oletteko todella pesseet niitä joka päivä, kuten ohjeessa on? Uskallatteko laittaa koneseen? Itse olen toistaiseksi pessyt joka toinen päivä ja käsin. Kuinka kauan olette tukivaatetta käyttäneet?

Iso kiitos jos joku tähän jotain jaksaa vastata ;)
Mila | 14.10.2011 klo 09:15:44