Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Jotain hyvääkin

Niille jotka eivät tiedä, niin minullahan todettiin munasarjasyöpä helmikuun eka päivä kuluvaa vuotta, jonka yhteydessä sain tietää että nämä munasarjojen kasvaimet oli jo näkyvissä kuvissa helmikuussa 2008 kun jouduin sappikohtauksen takia sairaalaan ja siellä ultrattiin...potilaspaperihinikin tuolloin asia oli kirjoitettu mustaa valkoiselle. Lääkärithän eivät asiasta minulle olleet sanallakaan maininneet, ei yksikään.
Tein tuosta tietenkin kantelun hoitovirheestä potilasvahinkokeskukselle, josta nyt 4 kk päästä tuli päätös ja minun edukseni.
"Katsomme että edellä mainituin osin hoidossanen keskussairaalassa ei ole SAAVUTETTU kokeneelta terveydenhuollon ammattihenkilöltä vaadittavaa ammattillisen OSAAMISEN tasoa. Tämä hoitovirhe on viivästyttänyt paranemistanne, mistä on aiheutunut ylimääräsistä kipua ja särkyä sekä ansionmenetystä. Kysymyksessä on tältä osin potilasvakuutusksesta korvattava henkilövahinko"

Kaikkien näiden... leikkauksen, hoitojen, kipujen ja särkyjen jälkeen tämä on ilouutinen, vaikka tuosta en kostuisikaan kuin muutaman satasen.
Sen vielä tietenkin toivoisin että saisin anteeksipyynnön noilta sappeani hoitavilta lääkäreiltä, mutta se taitaa olla jo liikaa vaadittu :)

Haluan tällä kannustaa ihmisiä tekemään valituksia potilasvahinkokeskukselle jos on kokenut tulleensa kohdelluksi väärin taikka epäilee hoitovirhettä tapahtuneeksi, eihän sitä tiedä mikä päätös sieltä aina tulee, mutta aina kannattaa yrittää.
Vaikka itsekkin olen aina saanut hyvää hoitoa kun olen lääkärissä joutunut käymään, mutta itselleni ainakin tuon hoitovirheen takia meni luotto lääkäreihin ja taatusi olen tarkempi jatkossa.

Jos tuo miun vatsa ei olisi kasvanut niin suureksi ja tullut niitä kipuja tammikuun lopulla, niin en tänä päivänäkään tietäisi että munasarjoissani edes kasvaimia oli. Mitä jos ne olisivat päässeet siellä jylläämään useemman vuoden, olisiko ne päässeet lähettämään etäispesäkkeitä, mitä onneksi nyt ei ollut. Että onni onnettomuudessa.

Minulla on nyt reilu kaksi viikkoa viimeisestä sytostaattihoidosta, nyt tiistaina menen vielä paksusuolen tähystykseen ja sitten olisikin ensimmäinen kontrolli 3 kk päästä. :)

Aurinkoista kesän jatkoa kaikille ja tsemppiä itsekullekkin ja jaksamisia jokaiselle. :)

-Nina
nina65 | 9.8.2009 klo 16:22:37