Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Aina eri lääkäri Radiuksessa

Ihan on samat kokemukset lääkärillä käynneistä minullakin. Aina on uusi naama edessä. Nyt olen niin pitkään ollut hoidoissa, että joskus tulee uudestaan joku aiemminkin nähty lääkäri. Ja ne lääkärit ovat tavallisesti sellaisia nuoria ja epävarmoja, että ei tule sellaista oloa, että mukava, kun joku muukin kantaa tätä taakkaa. Ymmärrän toki, että syövän suhteen ei voi olla varmaa tietoa, siinä mielessä epävarmuus on luonnollista. Tarkoitan nyt sitä epävarmuutta, joka näkyy kontaktissa ja läsnäolossa. Jostainhan sitä heidänkin on työnteko aloitettava, mutta kaipaisin joskus sellaista YHDESSÄ epävarmuuden sietämisen tunnetta. Alkuvaiheessa varustauduin lääkärikäynnillä kysymään sairaudestani ja keskustelemaan. Kävi useamman kerran niin, että kun jotakin kysyin, lääkäri kääntyi koneelle ja etsi netistä tietoa ja sanoi sitten sieltä sen saman, minkä olin jo itsekin lukenut. En enää kysele, odottelen, kun lääkäri tutkii sairauskertomuksesta tapaustani ja täydennän/oikaisen tietoja. En koe, että minua millään tavalla kannatellaan ja tuetaan tällä systeemillä. Lääkärikäynnit ovat välttämättömiä rutiineja ja sujuvat nopeasti, kun en enää niiltä oikein mitään odota.
Olen kiitollinen kaikista saamistani tutkimuksista ja hoitotoimenpiteistä. Näin raskaan asian äärellä vaan kaipaisi joskus muutakin.
Mono | 30.1.2011 klo 13:01:39