Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Viides taxo takana

Tänään sain viidennen Taxon ja kaikki on sujunut yllättävänkin hyvin. Tukka toki lähtenyt, tunnottomuutta ja kipeyttä sormissa ja etenkin jalkaterissä, ihomuutoksia niinkuin tunnollisella potilaalla ainakin. Mielellään vaihtaa korkkarit, joista pidän, pehmeisiin tilaviin mataliin kenkiin. Neljännen hoitokerran jälkeen kynnet alkoivat muuttua toden teolla. Olin lakannut niitä, kuten oli kehoitettu, ja viikonvaihteessa, kun hoidin sormenkynteni ja otin vanhat lakat pois, niin alla olikin "valkoiset kynnet". Aika hurjan näköistä. Tänään sitten istuin kylmät geelihanskat kädessä, toivottavasti auttaa ainakin siihen, etteivät kokonaan kaikkoaisi. Taxo-hoitoja kun on edessä vielä kolme. Olisin utelias kuulemaan miten te, jotka olette saaneet Taxoja yli 6 kertaa, olette hoidon kuluessa pidemmälle reagoineet. Neljännen kerran jälkeen olin todella väsynyt, mutta osaltaan, myönnän, se oli itse aiheutettua.

Kortisonien kanssa ilmeisesti useimmilla on tämä "Duracell-pupu-ilmiö", valvoa voisi pari päivää putkeen. Miten olette kyenneet hallitsemaan pudotusta kortisoonittomaan aikaan. Minua kehoitettiin ottamaan 30:n lisäksi vielä pari tykö.

Oletteko poteneet hoitoväsymystä ? Ja miten se on ilmennyt mielialoissa ?

ja sitten aivaan toiseen asiaaan:

Joku kysyi toisella palstalla vertaistuesta. Olen ottanut yhteyttä pääkaupunkiseutulaisena Essyyn ja lukenut Rintasyöpäyhdistyksen ( olikohan nimi nyt oikein) sivuja, mutta valtaosa aktiviteeteista ( esim. kokoontumiset, liikunnat ) ovat kesän ajan joko pysähdyksissä tai ne ylipäänsä pidetään päivällä, jolloin työssäkäyvänä en niihin ehdi. Keväällä oli peräti kaksi tilaisuutta rintasyöpäuusijoille ( en muista kummassa yhdityksessä ), joista toinen oli ennen sairastumistani ja toiseen en hoitojen vuoksi ehtinyt. Samat kokemukset minulla on vuosilta 1995-96, jolloin hain kontaktia kiihkeämmin, kun olin nuorempi ja vastasairastunut. Tiedän, että tämä kuulostaa negatiiviselta, mutta toistakymmentä vuotta jäsenenä olleena koen palautteen lehteä ja näitä mielenkiintoisia sivuja,joiden sisällön yhdessä tuotamme,lukuunottamatta aika pieneksi.

Toivon meille kaikille voimia pitää TOIVOA yllä,valoista mieltä ja rentouttavaa mittumaaria !

Päiväranta
Päiväranta | 16.6.2008 klo 17:05:11