Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: E-pillerit ja rintasyöpä

Hormonipositiivista rintasyöpää sairastaneena olen miettinyt paljon tuota pilleri-asiaa. Ei ole siis varsinaista tietoa, mutta jotenkin pelkään, ettei siitä kerrota (vai eikö tiedetä) koko totuutta. Juuri tuo bisnespuoli tuntuu välillä näissä lääkeasioissakin ikävä kyllä olevan niin suuressa roolissa. Katsoin juuri dokumentin talidomidin takia sairastuneista.

Kyllähän syöpikselläkin siinä lomakkeessa kysyttiin, onko syönyt, mitä ja kuinka kauan. En vaan muista, kysyinkö silloin lääkäriltä tarkemmin pillereiden osuudesta. Oli niin pihalla vielä silloin. Hormonihoitoa en ollut vielä saanut, kun vaihdevuodet tulivat vasta Tamofenin myötä.
Minä aloitin parikymppisenä syömän Ovanon-merkkisiä pillereitä. Muistelen, että silloin käytiin joissain maksakokeissakin niiden takia välillä.
Söin niitä 7 vuotta ennen lapseni syntymää. Kierukka laitettiin sitten, mutta se ei sopinutkaan. Sitten sain minipillereitä, kun verenpaine oli hiukan koholla. En kyllä tiedä, mitä tekisin jos minulla olisi nuori tytär, kieltäisinkö pillerit vai en?

Menen "lopputarkastukseen" keväällä, yritän ehtiä kysymään tuostakin asiasta lääkäriltä. Vähän riippuu kuka lääkäri siellä tällä kertaa on.
kukkamaaria | 10.1.2009 klo 13:45:31