Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Munasarjasyöpä?
Moi ! Kurjaa kun joudutte olemaan jännityksessä :(Ultrassa (erilaisissa) olleena voin sanoa että näissä lääkäreissä on erilaisia tyyppejä.
Pääsääntöisesti ulträänilääkäri ei anna paikanpäällä asiakkaalle minkäänlaisia kommentteja,ultraa vaan (eikä edes puhu mitään) ja sanoo korkeintaan että lääkäri kertoo sitten vastauksen (tai sitten hoitaja sanoo tämän..)
Sitten on niitä jotka vähän antavat viitteitä mitä se saattaisi olla mutta sittenkin jättävät lausunnon lääkärin annettavaksi.
Sitten on niitä jotka todella kertovat oman näkemyksensä
siinä samantien.
Näin mulle kävi kun sappikivet todettiin, hän antoi todella hyvää informaatiota muutenkin mutta tietysti täytyi mennä lääkäriin ,lähetettä varten yms.
Toinen kerta oli kun syöpä
(mulla imusolmukkeissa jajonka epäilystä en edes tiennyt ennenkuin siinä pötkötellessäni ultalääkäri sanoi ihan suoraan että kyllä se on syöpä.Herkempi olisi siinä ehkä pelästynyt..
Jäkitarkastuksissa osa on sanonut ettei näy mitään,
osa ei sitäkään.
Tähän tottuneena melkein säikähdin kerran kun ultraaja alkoi kysellä jopa mun syövän alkuvaiheista,niin tottunut olin tuhon äänettömyyteen, ettei meinannut tulla aluksi sanaa suusta.
Yhteenvetona olen päätynyt siihen ettei ultalääkäri anna itse suoraan lausuntoa eikä aina epäilyäkään vaan jättää sen "sen toisen"lääkärin kerrottavaksi.
ps.Ehkä yksi syy on se että nämä ultraajat on aika tiukkaan buukattuja ja lääkärit tekee ne monesti "keikkana" eri pisteissä, eikä siinä juurikaan jää aikaa informaation antamiseen,varsinkin kun niitä kysymyksiä sitten saattaa tulla lisää.. eikähän niistä ihmisten reaktioistakaan aina tiedä..voi mennä aikataulut sekaisin..
Osa syy on varmaan se että mahd.löydökset halutaan tarkistaa ennekuin annetaan mitään "ehkä" arviota,
näin kuvittelisin..
HERMOJA odotukseen....!!!
- Munasarjasyöpä?Liekku
- Re: Munasarjasyöpä?melanooma
- Re: Munasarjasyöpä?leila
- Re: Munasarjasyöpä?räpsy
- Re: Munasarjasyöpä?Liekku