Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: munasarjasyöpä ja hoidot

Hei Meikku!

Minun syöpäni oli levinneempi kuin sinun eli molemmissa munasarjoissa oli kasvaimet ja lukematon määrä rypälemäisiä pieniä kasvaimia vatsakalvolla. Syöpäni oli IIIa eli aika paha. Leikkauksessa joulukuussa 2005 saatiin pois isot kasvaimet, mutta se rypälematto jäi ja siihen sain ensin 6 sytostaattia, mutta ihan kaikki ei sillä lähteneet, joten vielä sain 3 satsia eli 9 yhteensä. Ja enempää kuulema ei oltaisi samaa hoitoa voitu antaakaan (Taxol-Karboplatin), mutta onneksi sitten kaikki näkyvä oli hävinnyt. Se ero minulla on moniin muihin kohtalotovereihin, että sain vielä reilu puoli vuotta Avastin-koelääkettä eli olen "koekaniini". Nyt olen ollut ilman mitään hoitoja viime joulukuusta lähtien eikä maaliskuun kontrollissa löytynyt mitään. Seuraava on heinäkuun alussa ja jo alkaa jännittää!!

Merkkiarvo oli minulla ennen leikkausta melkein 300 ja se laski aika tasaisesti koko ajan ja asettui 25 tietämille. Ennen viime kontrollia kävin verikokeissa ja kysyin tulokset viikon ennen lääkäriä ja luku oli 32, niin olin aivan varma, että syöpä on uusinut/uusimassa, mutta lääkäri vakuutti, että heittely ei haittaa yhtään mitään, kun vaan pysyy alle 35. Silti aika pelokkain mielin odotan seuraavaa arvoa, kun se kuitenkin oli viimeksi noussut...

Te muut kauemmin sairastaneet, onko teille jäänyt jalkoihin turvotusta? Minulla on tosi paljon ja melkein joka päivä nilkat ovat kuin puupökkelöt. Olisiko muita vinkkejä kuin lepääminen? Voiko nesteenpoistolääkkeitä käyttää?

Meikku, mielestäni sinulla on asiat hyvin ja hienoon suuntaan olet menossa! Hoito tuntuu tehoavan ja arvo on tosi alhainen. Ole vaan valoisalla ja toiveikkaalla mielellä :))
Montako hoitoa sinulle on suunniteltu; se kuusiko?

Kaikille paljon valoisaa mieltä ja taistelutahtoa tätä ilkeää pöpöä vastaan!! Ei anneta periksi, vaikka jonain päivänä usko meinaa mennä; se täytyy myöntää...

Helena
helmar | 25.6.2007 klo 21:36:24