Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Taxol etäpesäkkeiden hoitomuotona
Hei !minulla on 2v sitten löytynyt rintasyöpä joka jatkaa eloaan mm. soliskuopan imusolmukkeissa. Metastaasit löytyivät viime keväänä. Sain ensin Navelbineä puolisen vuotta. Kun sen teho loppui vaihdettiin Taxotereen, jota sain n. ½ vuotta. Tilanne näytti erinomaisen hyvältä, kunnes nyt maaliskuussa yhtäkkiä imusolmukkeet kasvoivat entistä isoimmiksi. Sitten vaihdettiin Taxoliin, jota sain 1 vko välein. Imusolmukket vaan kasvoivat, joten nopeasti 3 hoitokerran jälkeen vaihdettiin taas, nyt CMF (? olikohan se niin ?)- yhdistelmähoitoon. Siis minun kohdallani Taxol ei toiminut. Se on samasta marjakuusesta valmistettu tuote kuin Taxoterekin, joten en tiedä miksi sitä minulle yleensä kokeiltiinkin.
Sivuvaikutukset olivat lievemmät kuin Taxoteressä. Muistaakseni pientä uupumusta ja jalkapohjien puutumista, mutta yleisesti ottaen olin tuon 3 viikkoa erinomaisessa kunnossa. Niin, kokoajan olen saanut kaikkien kanssa myös Herceptiniä...
En tiedä auttoiko sinua mitenkään. Nämä olivat minun kokemukseni. Minulle sanottiin kyllä, että Taxol on erinomaisen tehokas lääke ja yleensä hyvin siedetty.
T. Anushka
- Re: Taxol etäpesäkkeiden hoitomuotonaAnushka