Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kipeytyneet peukalontyvet
Hei !Minulle tehtiin 3/2006 rinnan osapoisto sekä kuuden vartijaimusolmukkeen poisto. Ainoana jatkohoitona alkoi Arimidex kesäkuussa 2006. Alussa olleet tolkuttomat uni- ja hikoiluongelmat ovat helpottaneet, mutta "kömpelyys" on tajutonta. Aamuisin tai istuttuani muuten paikoillani pidenpään lähden liikkeelle kuin puu-ukko.
Toki lonkkiin ym sattuukin, mutta ei niin paljon kuin ulospäin luulisi. Sitten, kun olen päässyt liikkeelle, kömpelyys on poissa. Pari kuukautta sitten alkoi sormien nivelien jäykkyys ja ensin nimenomaan peukalon tyvistä. Seuraavaksi se siirtyi
keskisormiin. Aamulla on kummallisinta, nivelet ei jotenkin aukene, ihan kuin sormet ois lukossa. Ja kun sitten oikaiset sormet ne oikenee naksumalla " pykälä" kerrallaan.Ihan kun välissä ois ylimääräistä tai "voiteluöljy" puuttuis.Jotakin " muljuu" nivelissä. Peukalon tyveä särkee vähän kaiken aikaa, mutta se naksuminen helpottaa päivän aikana, alkaakseen taas seuraavana aamuna uudelleen.
Mä oon ihan varma,että tää liittyy Arimidexiin eikä mihinkään nivelrikkoihin tms. Meidän jokaisen pitää vaan kertoa tästä hoitaville lääkäreillemme. Itselläni on kontrolliaika maaliskuussa ja silloin aion ottaa tämänkin asian esille. Olen ajatellut, että tätä on ihan turha lähteä selittelemään kenellekään yleislääkärille koska uskon vastauksen olevan juuri tyyliä nivelrikko tai sen alku, joka on helppo ehdotus
n. 50-henkilöiden vaivoihin. Nämä kun tuntuu itsestäkin niin hassuilta vaivoilta. Niin, ja onhan tässä ollut yksi muukin riesa... virtsatietulehdus, joka on minulle aikaisemmin ollut kokematon asia. Sen jälkeen otin kyllä viikottaiseen käyttöön Ovestin puikot, jotka toivottavasti torjuvat jatkossa kyseisen vaivan. Eli tuo nivelongelma alkoi minulla jo reilu puoli vuotta Arimidexin aloittamissta ja Sinulla vasta 2 vuoden kuluttua. Olisi kiintoisaa tietää, mikä on " mekanismi" Arimidexissä saa sen aikaa! Ja vielä yksi kysyumys Arimidexin syöjille? Onko painossanne tapahtunut muutoksia? Mulla meinaa väkisin paino nousta vaikka elämäntavoissa ei ole ratkaisevia muutoksia tapahtunut.
- Kipeytyneet peukalontyvetArimidex
- Re: Kipeytyneet peukalontyvetaapostikka
- Re: Kipeytyneet peukalontyvetmerja
- Re: Kipeytyneet peukalontyvetaapostikka
- Re: Kipeytyneet peukalontyvetSyysunelma