Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kuinka pitkään olette joutuneet odottamaan perinnöllisyystutkimuksiin?

Minä kävin perinnöllisyystutkimushaastattelussa tammikuussa 2012. Silloin en vielä tiennyt, että sairastan itse rintasyöpää. Minulle sanottiin tuolloin, että mitään ei tapahdu pian. Että perinnöllisyystutkimuksien etenemisessä puolikin vuotta on lyhyt aika.

Toukokuussa sain rintasyöpädiagnoosin ja otin itse yhteyttä genetiikan tutkimusyksikköön kysyäkseni miten sairastumiseni vaikuttaa tutkimusten etenemiseen. Minä pääsin vastaanotolla kolmen viikon päästä diagnoosista ja samalla otettiin verikokeet, jotka lähetettiin Lontooseen. Minulle sanottiin, että vastausten tulo vie nykyään kolmisen kuukautta. Eli odottelen nyt tuloksia aikaisintaan elokuussa. Ota rohkeasti yhteyttä tutkivaan yksikköön ja kysy sieltä missä mennään. Ainakin kohdallani soitto johti tutkumusten vauhdittamiseen.
Katjuliini | 30.7.2012 klo 12:08:42