Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Tamofeenin haittavaikutuksia
Alapään limakalvojen hoitoon löytyy erilaisia öljypohjaisia tuotteita, usein näkee suositeltavan Ceridal intime öljyä. Omat limakalvoni kuivuivat kun koko alapään karvoitus lähti sytohoitojen myötä ja ilmeisesti hoidot saivat aikaiseksi muitakin hormonaalisia muutoksia. Mieheni osti vahingossa kaupasta Acon Intimate care cleansing oil:ia, kun piti tuoda tuota ensin mainittua. Tuo puhdistusöljy on kuitenkin ollut hyvä löytö ja apu siinä missä pelkkä vesipesu rääkkää persaustani liikaa, se hoitaa ja pesee samalla. Kaikista muista pesunesteistä yms. kannattaa kuivan alapään suhteen luopua tykkänään, korkeintaan haaleaa vettä ja öljyhoitoa. Suun limakalvoille taas apua antoi jonkin aikaa Bioextran suihke. Lääkäri neuvoi laittamaan yöksi suuhun ruokaöljyä ja olenkin nyt ottanut parina iltana hampaanpesun jälkeen suuhun lusikallisen kylmäpuristettua rypsiöljyä. Samalla elimistö saa hyvässä muodossa runsaasti e-vitamiinia ja terveellisiä rasvahappoja. Silmien kuivumisen suhteen olen toistaiseksi toiminut niin että yötä vasten kosteustipat silmiin. Toistaiseksi silmäongelmani ovat ilmeisesti olleet vain sytojen aiheuttamia ärsytysoireita. Päiväsaikaiset tipat eivät ole näihin oiresin auttaneet yhtään mitään. Onneksi tilanne alkaa rauhoittua.Minulla on vasta tamoksifeeni-hoito edessä ja pelkään lähinnä pahoinvointia. Ilmeisesti tuo lihominen ei ole mikään sääntö, jotkut laihtuvat ko. homonihoidon aikana entisestään. Olen itse laihtunut sytohoitojen aikana välillä kamalasti ja se on saanut minut arvostamaan pientä pyöreyttä aivan uudella tavalla. Olin lähtökohtaisesti jo liian laiha kun hoito alkoi. Voitte arvata mitä siitä seurasi. Mikään ei ole niin hirveää ja rumaa kuin tismalleen keskitysleirivangin näköiseksi riutunut, kumara ja kärsivä naisen ruumis. Olisin antanut mitä tahansa saadakseni olla pyöreä, jopa hitusen lihava niinä aikoina kun olin riutuneemmillani. Lihottamisen olen huomannut olevan huomattavan vaikeaa ja työlästä. Inhoan nimittäin kaikkea makeaa ja rasvaista luonnostani. Voisin suositella Sinulle omaa ortorektistä ruokavaliotani johon minulla on selvästikin taipumusta palata, sillä pysyy kuosissa jopa laihana. Syö kasvispainoteisesti, täysjyvää ja vältä paistettuja, rasvaisia ja kaikkea makeaa. Äläkä masennu painonnoususta, voit vaikuttaa asiaan. Lisää päivittäistä liikuntaa ja jotain yrttiteetä jolla saat nesteitä liikkeelle. Pyöreä nainen on kaunis!
- Tamofeenin haittavaikutuksiaTellervo
- Re: Tamofeenin haittavaikutuksiaTyrni65