Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: leikkaus ohi!

Hiutale, saanko udella missä sinut leikattiin?

Minut on hoidettu taysissa, leikkaus reilu vuosi sitten. Kiinnostaa siksi, että minulle ei edes tehty vartijaimusolmuketutkimusta, koska kasvaimeni oli lähes kolmesenttinen. Sen sijaan rintaa ei poistettu kokonaan, vaan tehtiin laaja resektio. Rintani olivat ennen leikkausta C/D-kokoa, nyt leikattu on pienempi kuin toinen.

Mutta imusolmukkeita siis poistettiin automaattisesti 13 kpl kainalosta kasvaimen koon takia, onneksi ne olivat kaikki puhtaita, eikä tarvinut syvemmältä kaivella. Kiinnostaa onko hoitosuositukset muuttuneet, kun minulta evättiin vartijatutkimus nimenomaan kasvaimen kokoon vedoten.

Onneksi käsi ei ole pahemmin oireillut, ehkä se johtuu siitä että kirurgin lausunnon mukaan minulla on erittäin paljon imusolmukkeita. Ilmeisesti niitä sitten jäi vielä kohtalaisesti toimittamaan tehtäväänsä.

Olen palannut lokakuussa työhöni, sain päätetyötä tekevänä onneksi ergonomia-asiat kuntoon, niin ettei tarvi tavallisen hiiren kanssa rasittaa kättäni. Silti joskus ankaran työrupeaman jälkeen tuntuu, että käsi väsyy. Lisäksi olen huomannut, että edelleen pitäisi kovasti jumpata, että käden liikkuvuus säilyisi. Kiristelee muuten.

Hienoa että ensimmäinen vaihe hoitoasi on nyt takana, syöpä on leikattu pois ja voit ajatella että tästä eteenpäin kaikki tuleva on vain varmuuden maksimointia.

Tsemppiä hoitoputkeen molemmille! :)
kevätmieli | 14.3.2008 klo 19:47:04