Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: säteet alkaa

Hei,

Onnea Martalle- olet päässyt jo pitkälle! Tovottavasti sädehoito sujuu hyvin.

Pallun kanssa ollaan melkein samassa vaiheessa eli itse olen juuri saanut toiset sytostaatit. Runsaasti tsemppiä Pallulle hoitoihin!

Pallu kyselit hieman muiden tarinoita ja tässä mun: Tunsin itse patin vasemmassa rinnassa 02/12 ja lopulta rintojen MRI:ssä todettiin sen näppeihin tuntuvan patin lisäksi kaksi muutakin syöpäpesäkettä (samassa rinnassa siis). Suurin näistä oli 2 cm, muut alle 5 mm. Leikkaus oli osaresektio 5.3 ja toivuin siitä tosi nopeasti/ongelmitta. Syöpä oli duktaalinen, gradus 2, hormonireseptori ja Her- positiivinen. Sytostaatit alkoivat huhtikuussa, vappuaattona sain toisen satsin (Herceptin ja Taxotere). Sytostaateista eniten ongelmia ovat tuottaneet väsymys, luustokivut ja limakalvojen kuivuus. Hieman pahoinvointia ja pääkipua ollut myös vaivana. Olen saanut Neulastaa myös, joka sekin aiheuttaa noita luustokipuja. Noin viikossa oireet ovat olleet ohi, seuraavan viikon olen sitten toipunut ja aina kolmannella viikolla tähdännyt töihin. Hiukset ovat vielä jotenkuten päässä, runsaasti harventuneena tosin (etenkin päälaelta Juicen tyyliin). Ai niin, se Dexametasoni aiheuttaa unettomuutta ja ruokahalun kasvua/painonkertymistä- ei kiva, mutta kestetään että saadaan hoidot vietyä läpi!

Kevätterveisin ja kaikille hoitoihin tsemppiä toivottaen,

Terveisin ja tsempiä toivottaen,
krookus | 8.5.2012 klo 21:17:03